Eğitimde dönüşüm öğretmenden başlar…

abbas

Global Mod
Global Mod
Hisar Okulları’nın akademik takımda harikalık gayesi doğrultusunda kurduğu Profesyonel Öğrenme Merkezi PÖMER aracılığıyla eğitim alan eğitimci sayısı 1200’ü geçti. Eğitimciler; Amerika’dan Tayland’a dünyanın farklı yerlerindeki profesyonel öğrenme programılarına dinleyici olarak katıldılar, sunumlar yaptılar ve atölye çalışmaları yürüttüler.

Eğitimciler, PÖMER ile bir arada önümüzdeki periyotta ulusal ve memleketler arası eğitim kurumları ile iş birliği ve paylaşımları devam ettirmeyi planlıyor.


Eğitim sistemlerinin öğrenen merkezli öğrenmeyi, profesyonel manada değişen maharetlere ahenk sağlayacak biçimde dinamik, kapsayıcı ve işbirlikçi hale getirmesi kaçınılmazdır. Günümüzde öğrenme kaynaklarının da öğretme ve öğrenmenin nasıl gerçekleştiğine dair bu dönüşümleri yansıtacak biçimde gelişmesi gerekmektedir. Klâsik eğitim sisteminin haricinde alternatifler geliştirmek gerekir ki, hayat için gerekli maharetleri geliştirme ve hayat uzunluğu öğrenme marifeti kazanma fırsatları mümkün olabilsin. Eğitim, hem bireylerin, birebir vakitte toplumun potansiyelinin temel taşıdır. UNESCO bilgilerine göre 2030 yılına kadar dünya genelinde birinci ve orta dereceli okullarda yaklaşık 69 milyon öğretmene gereksinim duyulacak. Tüm bu sebeplerle dünya genelinde öğrenciler için destekleyici ve kapsayıcı öğrenme ortamları yaratacak somut aksiyon adımlarını harekete geçirmeye başlanmıştır.

Bu doğrultuda ömür uzunluğu öğrenme prensibini benimseyen Hisar Okulları, kuruluşundan bu yana öğrenciler ve öğretmenlerinin marifet ve potansiyellerini geliştirebilmeleri için hayli istikametli öğrenme fırsatları sunmaya devam ediyor. Akademik takımda harikalık maksadı doğrultusunda Profesyonel Öğrenme Merkezi PÖMER’i kuran Hisar Okulları’nda 2022-23 Akademik Yılı 1. periyodunda oryantasyon ve eğitim programlarına 1263 çalışan katılarak toplam 1375 saat eğitim aldı. Eğitimlerin 912 saati online, 174 saati yüz yüze, 289 saati ise hibrit olarak gerçekleşti.

PÖMER hakkında bilgi veren Hisar Okulları Akademik İşlerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gülçin Cırık Doğramacı, “Mesleki öğrenmenin ve gelişmenin maksadı, bilgiyi ve öğrenme transferini geliştiren marifet ve stratejilerin faal bir biçimde uygulanması. Biz de kapsayıcı ve eşitlikçi eğitimlerle öğretmenlerimiz için ömür uzunluğu öğrenme fırsatlarını desteklemeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda öğretmenlerimiz, fazlaca sayıda ve çeşitte eğitim ve seminere katılıyor, milletlerarası geçerliliği olan sertifikaların sahibi oluyor. bu biçimdelikle öğrencinin öğrenmesine daha fazla katkı sunabiliyor” dedi.

Hisar Profesyonel Öğrenme Merkezi; yenilikçi, yaratıcı ve iştirakçi fırsatlardan ve araştırma ortamlarından oluşan gereksinimlere yönelik bir sistem sunuyor. Her bireyin gelişime açık olduğuna inanan ve bu sayede ömür uzunluğu öğrenme anlayışını destekleyen bir ortam sağlayan PÖMER, akademik ve idari programlara ve öğrenci öğrenme süreçlerine katkı sağlayacak biçimde profesyonel öğrenme programları ve projeler sunmayı, etkileşimli ve üretime yönelik öğrenme topluluklarını desteklemeyi ve ulusal – milletlerarası eğitim alanlarına katkı sunmayı hedefliyor.

2022-2023 Akademik yılı 1. periyodunda tamamlanan profesyonel öğrenme programları içerisinde yüksek lisans programları (SUNY ve MEF Üniversiteleri), College Board tarafınca geliştirilmiş ve uygulanmakta olan Advanced Placement (AP) programı dahilinde İngilizce, Çağdaş Lisanlar, Matematik, Fen Bilimleri ve Toplumsal Bilimler eğitimleri, Öğretimsel Süpervizyonluk Programı, İngilizce ve Türkçe lisan kursları, UbD Eğitimleri, İnovasyon Merkezi işbirliğiyle düzenlenen Sürdürülebilirlik için Eğitim ve Kıymetlendirme semineri, Okulöncesi ve İlkokul öğretmenleri için “Committe for Children” tarafınca geliştirilen ve Türkiye’de Toplumsal Maharet Eğitimi ve Danışmanlık tarafınca verilen İKİNCİ ADIM Toplumsal – Duygusal Maharetleri Geliştirme ve Şiddeti Tedbire Programı, İlkokul Matematik Öğretim Programı, alanında uzman bireylerden alınan süpervizyonluklar, disleksi eğitimi ve hadise çalışmaları ve IB çalıştayı yer almaktadır. PÖMER her sene Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Merkezi işbirliğiyle zıt yüz öğrenme modeli doğrultusunda asenkron ve senkron programları da hayata geçirmektedir. 2. Akademik periyotta de profesyonel öğrenme programları geniş bir yelpazeyle gereksinimler doğrultusunda devam edecek.



Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı