ATSO Lideri Çetin: “Avrupa pazarında daha fazla tanıtım yapmalıyız”

Musa

New member
Avrupa Turizm Komitesi, ortalarında Almanya, İngiltere, Hollanda, Fransa ve İtalya’nın da bulunduğu 10 Avrupa ülkesinde yaklaşık 6 bin bireyle seyahat tercihleri üzerine yapılan anket araştırmasının sonuçlarını yayınladı.

Anket neticeleriyla ilgili değerlendirmede bulunan Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Lideri Davut Çetin, araştırmanın Ukrayna’da savaş durumuna karşın Avrupa turizm pazarında canlanma eğiliminin kuvvetli olduğuna, lakin tatile çıkacakların rezervasyon için ivedi etmediklerine işaret ettiğini söylemiş oldu. ATSO Lideri Davut Çetin, “Avrupa Turizm Kurulu’nun (ETC) seyahat eğilimleri araştırması dikkate almamız gereken bulgular içermektedir. Araştırma, yaz dönemine hakikat ülke ve Antalya olarak Avrupa pazarında daha fazla tanıtım yapmamız, pandemiye karşı tedbirlere devam etmemiz ve daha değerlisi kent turizmi, tabiat ve kültür turizmi alanlarını da geliştirmemiz gerektiğini göstermektedir” dedi.

“Pandemi tedbirleri tatil kararlarında etkili”

Pandemi tedbirlerinin tatil kararlarında da tesirli olacağını belirten Davut Çetin, “ETC araştırması, Covid-19 tedbirlerinin turizmde destinasyon tercihlerini hala etkilediğini göstermektedir. ETC anketine katılanların üçte ikisi pandemi tedbirlerinin kararlarını etkilediğini belirtmektedir. Tercih faktörleri sırasıyla esnek rezervasyon imkanı, seyahat kısıtlaması olmaması, fiyat-kalite cazibesi, destinasyonda Covid-19 pandemi idaresi, pandemi-sağlık protokollerine uyulması halinde belirlenmiştir. Avrupa ülkelerinde enflasyon artışı niçiniyle seyahat harcamalarında tasarruf eğilimi kendini göstermektedir. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 29’unun kişi başı tatil bütçesi 500-bin Euro içinde, yaklaşık yüzde 18’inin tatil bütçesi 500 Euro altındadır. Tatil bütçesi bin- bin 500 Euro içinde olanlar yüzde 20 civarındadır. Bütçesi bin 500-2 bin Euro içinde olanlar yaklaşık yüzde 14, 2 bin-3 bin Euro içinde olanlar yüzde 14, 3 bin Euro üzerinde olanlar yüzde 5’lik kümeleri oluşturmaktadır” diye konuştu.

“Avrupa’da en hayli kum-güneş tatili tercih ediliyor”

Araştırmaya bakılırsa Avrupa ülkelerinde kum-güneş tatili yüzde 22 oranıyla en epeyce tercih edilen tatil tipi olduğunu söyleyen Çetin, “Kent turizmi ve nehir-deniz çeşitleri yüzde 15 oranlarıyla ikinci ve üçüncü sırada gelmekte, tabiat ve kültürel miras yüzde 13 ve yüzde 11 oranlarıyla kıymetlerini korumaktadır. Genç kümelerde kum-güneş ve kent turizmi daha fazla tercih edilirken yaş arttıkça kültür ve tabiat turizminin yükünün arttığı görülmektedir. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 30’u otel zincirlerini, yüzde 24’ü bağımsız otelleri, yüzde 13’ü internet üzerinden kısa devirli kiralamaları, başka kümeler kamping karavan turizmi, pansiyon üzere seçenekleri tercih etmektedir. Mart ayı itibariyle rezervasyon yaptırmış olanların oranı yüzde 35, tatil yerini belirlemiş, ancak rezervasyon yaptırmamış olanların oranı yüzde 38 olup tatil yerine çabucak hemen karar vermemiş olanların oranı yüzde 17’dir” biçiminde konuştu.

“Türkiye sekizinci sırada”

Ankette Türkiye’nin 8. Sırada olduğunu belirten Çetin, “Ankete katılanların yüzde 60’ı tatil için kendi ülkesini yahut komşu ülkeleri tercih edeceğini belirtmiştir. Ülke tercihlerinde İspanya yüzde 10,8, İtalya yüzde 8,9, Fransa yüzde 8,7 oranlarıyla birinci sırada yer almaktadır. Türkiye yüzde 4 oranıyla Yunanistan yüzde 7, Portekiz yüzde 5.1, Hırvatistan yüzde 5.1, Almanya yüzde 4,9’dan daha sonra sekizinci sırada olsa da Almanya, Hollanda üzere pazarlarda ve kum-güneş tercihi yapanlar da daha ön sıralarda yer almaktadır” tabirlerini kullandı.

“Almanya’da dördüncü destinasyonuz”

Türkiye’nin Almanya’da 4. Destinasyon olduğunu söyleyen Çetin, “Almanya pazarında Türkiye yüzde 7 oranıyla Yunanistan yüzde 10, İtalya yüzde 10 ve İspanya’dan yüzde 8 daha sonra dördüncü destinasyon olarak tercih edilmektedir. Hollanda’da Türkiye yüzde 8 oranıyla İspanya yüzde 11 ve Fransa’dan daha sonra üçüncü sırada gelmektedir. İngiltere pazarında ise birinci beş sırayı İspanya, Fransa, Yunanistan, İtalya ve Portekiz almaktadır. Türkiye, Fransa, İtalya, İspanya, Belçika, İsviçre, Polonya ve Avusturya’da da birinci beşe girememektedir. Avrupa Turizm Kurulu’nun araştırması yaz dönemine yanlışsız ülke ve Antalya olarak Avrupa pazarında daha fazla tanıtım yapmamız, pandemiye karşı tedbirlere devam etmemiz ve daha kıymetlisi kent turizmi, tabiat ve kültür turizmi alanlarını da geliştirmemiz gerektiğini göstermektedir” açıklamalarında bulundu. – ANTALYA


İhlas Haber Ajansı / İktisat