CarrefourSA’dan besin tasarrufuna dikkat çeken uygulama

abbas

Global Mod
Global Mod
Minik şefler 23 Nisan’da CarrefourSA Lezzet Atölyesi’nde buluştu

CarrefourSA, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın uyumu ve FAO (Birleşmiş Milletler Besin ve Tarım Örgütü) iş birliğinde başlatılan “Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık” isimli kampanyaya takviye verdi. Proje kapsamında İstanbul Maltepe Park Lezzet Atölyesi’nde minik şefleri buluşturan CarrefourSA, 23 Nisan’da besin ve bütçe tasarrufuna dikkat çekti.


Hayat için ‘Doğrusu’ diyerek gerçek eseri, yanlışsız hizmet anlayışı ile sunma savındaki CarrefourSA, bu defa besin tasarrufu için harekete geçti. Besin kaybı ve israfını önlemek emeliyle Tarım ve Orman Bakanlığı’nın uyumu ile hayata geçirilen “Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık” kampanyasına dayanak olan CarrefourSA, kampanyaya İstanbul Vilayet Tarım ve Orman Müdürlüğü ile birlikte hazırladıkları manalı bir atölye çalışması ile dikkat çekti. 23 Nisan kapsamında Lezzet Atölyesi’nin mesken sahipliğinde gerçekleşen keyifli aktiflikte, Vilayet Tarım ve Orman Müdürlüğü ve CarrefourSA çalışanlarının çocukları büyüklerin yerine mutfağa girerek birbirinden lezzetli menüler hazırladı. Olgunlaşmış, formu bozulmuş eserlerle muffin, pizza üzere lezzetler ortaya çıkaran çocuklar, ebeveynlere manalı bildiriler verdi.

“Görüntüsüne aldanma, tadına baht ver”

Tarım ve Orman Bakanlığı’nın uyumu ve FAO (Birleşmiş Milletler Besin ve Tarım Örgütü) iş birliğinde başlatılan ve memleketler arası çapta ilgi bakılırsan toplumsal farkındalık projesi hakkında açıklama yapan İstanbul Vilayet Tarım ve Orman Müdürü Ahmet Yavuz Karaca, dünyada her 9 beşerden 1’inin açlıkla karşı karşıya olduğundan, her yıl üretilen besinin 1/3’ünün kaybolduğundan ve Türkiye’de her yıl 18,8 milyon ton besinin çöpe atıldığından bahsederek, besin kaybı ve israfını azaltmak üzere başlatılan kampanyanın; besine hak ettiği kıymeti sunan bir ülke olabilmemiz açısından fazlaca değerli olduğunu vurguladı. Ayrıyeten gidanikoru.com web sitesi ve toplumsal medya hesaplarından; planlı alışveriş, şuurlu tüketim, son tüketim tarihi ve tavsiye edilen tüketim tarihi farkı, alışveriş ve erzak idaresi, besin saklama formları, yaratıcı tarifler, örnek uygulamalar üzere bir epeyce içeriğe ulaşılabileceğinin altını çizen Karaca, “İhtiyacımız kadar besin satın almanın, tabağa yiyebileceğimiz kadar yemek koymanın da besin israfını kıymetli ölçüde azaltacağını unutmamak gerekiyor. ‘Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık’ projesi kapsamında yaptığımız etkinliklerle her bir gencimizi birer ‘gıda koruyucusu’ yapmayı hedefliyoruz” dedi.

CarrefourSA İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Bahar Çeşide da proje ile ilgili; “CarrefourSA olarak, çocuklarımızdan ve gençlerimizden başlayarak besine gereken pahanın verilmesi konusunda farkındalık yaratmayı amaçlıyoruz. ötürüsıyla bu proje bizim için fazlaca değerli. Çocuklarımız bu ülkenin geleceği. Onların, geleceğimizi en hakikat biçimde koruyacaklarına inanıyorum. Bu projeyle ‘gıdanı koru’ anlayışını desteklerken hem de bütçe dostu bir alışveriş tecrübesi yaşatmayı hedefliyoruz. Mağazalarımızda hem olgun birebir vakitte formu bozuk lakin bir daha de tüketilmeye uygun meyve ve zerzevatları satışa sunuyoruz. Bu uygulamamızı da ‘Görüntüsüne aldanma, tadına baht ver’ sloganı ile duyuruyoruz. Öte yandan son tüketim tarihi (STT) yakın eserlere de daha uygun fiyatlarla reyonlarımızda yer vermeye başladık.” dedi.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı