achievable
New member
Max Verstappen, 2 Mart yarın 2024 Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın açılışını yapacak Bahreyn GP'sinde Chalres Leclerc'in Ferrari'sinin önünde pole pozisyonunda. Hollandalı Red Bull sürücüsü, dünya şampiyonu olarak kariyerinin 34. pole pozisyonunu elde etti. Verstappen. 1'29''179'luk derecesiyle sıralama turlarında en iyi zamanı elde etti ve Leclerc'in Ferrari'sinin (+0''228) önünde yer aldı. Monegasque ikinci yarıyı kazandı ve ön sıradan başlayacak. Üçüncü sırada İngiliz sürücü George Russell'ın (+0''306) Mercedes'i yer alıyor ve bu, İspanyol Carlos Sainz'in (+0''328) Ferrari'sinin gridde dördüncü olarak tamamladığı üçüncü sırayı açıyor.
Diğer Red Bull'u kullanan Meksikalı Sergio Perez (+0''358), en hızlı beşinci zamanı elde etti ve üçüncü sırada İspanyol Fernando Alonso'dan Aston Martin'e (+0''363) eşlik edecek. Dördüncü sırada Lando Norris'in (+0''435) ve Oscar Piastri'nin (+0''504) McLaren'ları var. Lewis Hamilton'ın Mercedes'i dokuzuncu sırada (+0''531). Stevenage'li sürücü, 2025'te Ferrari'ye geçmeden önce Mercedes ile son Dünya Şampiyonasında sezona Nico Hulkenberg'in Haas'ının (+1''323) yanında beşinci sırada başlıyor.
Ferrari, Leclerc ve Sainz'ın pişmanlıkları: Cavallino sürücülerinin söyledikleri
“Biraz hayal kırıklığına uğradım, karmaşık bir hafta sonundan sonra iyi bir sıralama turu geçirdikSerbest antrenmanlarda çeşitli şeyler aradık ve ardından sıralamalarda ideal koşulu buldum” diyor Leclerc, tamamen memnun değilim. Cavallino sürücüsü, “İkinci sıra hala yıla iyi bir başlangıç, geçen yıla göre daha iyi bir durumdayız ve bu olumlu, şimdi yarının yarış temposunu görmemiz gerekiyor” diyor. Leclerc, “Kendime güveniyorum, ileriye doğru bir adım attık ancak yarın bu adımın ne kadar büyük olduğunu görmemiz gerekiyor. Red Bull'un en azından yarışta iyi bir farkla önde olduğuna hâlâ inanıyoruz, ancak biz” Bakalım. Eğer fırsat olursa elbette saldıracağım.”
Verstappen'in ilk pozisyonu Sainz'ı şaşırtmadı. “Hepimiz Max'in pole pozisyonunu bekliyorduk ancak 1. ve 2. çeyrekten sonra önde kalmak için mücadele ettiğimi hissettim. Çoğu zaman olduğu gibi üçüncü çeyrekte bu onda ikisini veya üçünü bulamadık. İkinci çeyrekte bir tur kurtarmak için ihtiyatlı bir tur attım. lastik ve ben 29.5 ile maksimuma ulaşmadık ve hızlı olanı yaptığımda da aynısını yaptım. İyi bir sıralamaydı ama bir şeyler üçüncü çeyrekte pole pozisyonunu almamıza izin vermedi. nedenini anlayın”, diyor Sky'da İspanyolca.
Verstappen ve sürpriz pole pozisyonu
Değişiklik olsun diye yenilmesi gereken kişi Verstappen. “Çok eğlenceliydi, pistte yol tutuşu vardı ama rüzgar nedeniyle zordu. Pol pozisyonunda olduğum için çok mutluyum.” açıkçası biraz beklenmediktiAncak şans eseri araç sıralamalarda beklediğimizden biraz daha iyi bir performans sergiledi ve bu nedenle de mutluydu”, diyor Red Bull sürücüsü. “Sanırım yarışta hepimiz birbirine çok yakın olacağız, iyi durumda görünüyoruz ama yarın göreceğiz.” . İyi bir yarış çıkarabileceğimize inanıyorum”, diye bitiriyor dünya şampiyonu.
Üçüncü serbest antrenmanda neler yaşandı?
Ferrari'nin potansiyeli, Sainz'ın en iyi zamanını geçirdiği üçüncü ve son serbest antrenman seansında da ortaya çıktı. İspanyol Cavallino sürücüsü, 1'30''824'lük dereceyle, vatandaşı Alonso'nun Aston Martin'inin (1'30''965) ve Verstappen'in Red Bull'unun (1'31''062) önünde tur attı. Dünya şampiyonunun arabasının arkasında, sıralamalarda tekrarlanan bir düelloda Leclerc'in Ferrari'si (1'31''094) vardı.
Diğer Red Bull'u kullanan Meksikalı Sergio Perez (+0''358), en hızlı beşinci zamanı elde etti ve üçüncü sırada İspanyol Fernando Alonso'dan Aston Martin'e (+0''363) eşlik edecek. Dördüncü sırada Lando Norris'in (+0''435) ve Oscar Piastri'nin (+0''504) McLaren'ları var. Lewis Hamilton'ın Mercedes'i dokuzuncu sırada (+0''531). Stevenage'li sürücü, 2025'te Ferrari'ye geçmeden önce Mercedes ile son Dünya Şampiyonasında sezona Nico Hulkenberg'in Haas'ının (+1''323) yanında beşinci sırada başlıyor.
Ferrari, Leclerc ve Sainz'ın pişmanlıkları: Cavallino sürücülerinin söyledikleri
“Biraz hayal kırıklığına uğradım, karmaşık bir hafta sonundan sonra iyi bir sıralama turu geçirdikSerbest antrenmanlarda çeşitli şeyler aradık ve ardından sıralamalarda ideal koşulu buldum” diyor Leclerc, tamamen memnun değilim. Cavallino sürücüsü, “İkinci sıra hala yıla iyi bir başlangıç, geçen yıla göre daha iyi bir durumdayız ve bu olumlu, şimdi yarının yarış temposunu görmemiz gerekiyor” diyor. Leclerc, “Kendime güveniyorum, ileriye doğru bir adım attık ancak yarın bu adımın ne kadar büyük olduğunu görmemiz gerekiyor. Red Bull'un en azından yarışta iyi bir farkla önde olduğuna hâlâ inanıyoruz, ancak biz” Bakalım. Eğer fırsat olursa elbette saldıracağım.”
Verstappen'in ilk pozisyonu Sainz'ı şaşırtmadı. “Hepimiz Max'in pole pozisyonunu bekliyorduk ancak 1. ve 2. çeyrekten sonra önde kalmak için mücadele ettiğimi hissettim. Çoğu zaman olduğu gibi üçüncü çeyrekte bu onda ikisini veya üçünü bulamadık. İkinci çeyrekte bir tur kurtarmak için ihtiyatlı bir tur attım. lastik ve ben 29.5 ile maksimuma ulaşmadık ve hızlı olanı yaptığımda da aynısını yaptım. İyi bir sıralamaydı ama bir şeyler üçüncü çeyrekte pole pozisyonunu almamıza izin vermedi. nedenini anlayın”, diyor Sky'da İspanyolca.
Verstappen ve sürpriz pole pozisyonu
Değişiklik olsun diye yenilmesi gereken kişi Verstappen. “Çok eğlenceliydi, pistte yol tutuşu vardı ama rüzgar nedeniyle zordu. Pol pozisyonunda olduğum için çok mutluyum.” açıkçası biraz beklenmediktiAncak şans eseri araç sıralamalarda beklediğimizden biraz daha iyi bir performans sergiledi ve bu nedenle de mutluydu”, diyor Red Bull sürücüsü. “Sanırım yarışta hepimiz birbirine çok yakın olacağız, iyi durumda görünüyoruz ama yarın göreceğiz.” . İyi bir yarış çıkarabileceğimize inanıyorum”, diye bitiriyor dünya şampiyonu.
Üçüncü serbest antrenmanda neler yaşandı?
Ferrari'nin potansiyeli, Sainz'ın en iyi zamanını geçirdiği üçüncü ve son serbest antrenman seansında da ortaya çıktı. İspanyol Cavallino sürücüsü, 1'30''824'lük dereceyle, vatandaşı Alonso'nun Aston Martin'inin (1'30''965) ve Verstappen'in Red Bull'unun (1'31''062) önünde tur attı. Dünya şampiyonunun arabasının arkasında, sıralamalarda tekrarlanan bir düelloda Leclerc'in Ferrari'si (1'31''094) vardı.