Garanti BBVA Emeklilik Müşteri Varlık İdaresi Yöneticisi Aslı Başarar, ÖRAV’ın 5 Taş Toplumsal ve Finansal Liderlik Programı kapsamında öğretmenlere ‘’Planlama ve Bütçeleme’’ konusunda yararlı bilgiler ve formüller aktardı. Bütçe planlama ve tasarruf konusundaki kıymetli kriterlere değindi.
Öğretmen Akademisi Vakfı tarafınca Garanti BBVA takviyesiyle altı yıldır yürütülen ve 2.300 öğretmen aracılığıyla yaklaşık 35 bin öğrenciye ve ailesine erişen 5 Taş Toplumsal ve Finansal Liderlik Programı, çocuklarda toplumsal ve finansal okuryazarlık konusundaki şuurun artmasını hedefliyor. Aflatoun International iş birliğiyle tasarlanan program; şahsi Anlayış ve Keşif, Haklar ve Sorumluluklar, Tasarruf ve Harcama Şuuru, Planlama ve Bütçeleme ile Toplumsal ve Finansal Teşebbüs başlıklarından oluşuyor. İştirakçi öğretmenler ve öğrencileri program boyunca, bu beş başlıkta aktiviteler gerçekleştiriyor. Programın son ayında gerçekleştirilen çevrim içi iki günlük Tahlil Kampında ise öğrenciler, öğretmenleri rehberliğinde toplumsal etraflarındaki bir sıkıntıya tahlil olarak bir teşebbüs fikri oluşturuyor ve proje planı hazırlıyorlar.
Bu çalışmalar öğrencilerin etraflarındaki meselelere hassas ve analitik niyet yapısını özümsemiş, tahlilci bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunuyor. Program kapsamında öğretmenler, öğrenciler ve veliler her ay ilgili başlıkta bir uzmanla bir ortaya geliyor. ‘’Uzman Buluşmalarının” mart ayındaki konuğu, Garanti BBVA Emeklilik Müşteri Varlık İdaresi Yöneticisi Aslı Başarar oldu. Başarar, etkinlikteplanlama ve bütçeleme konusunda yararlı bilgiler ve yollar paylaştı.
“Çocuklara para teriminin ne olduğu anlatmak epey değerli”
‘’Dijital dünyanın yaygınlaşmasıyla bir arada, çocuklar parayı ellerine almadığı için sınırsız bir kaynak olarak görmeye başladı. Paranın sınırsız bir kaynak olmadığını, bir emek karşılığında kazanıldığını, bunun bir alış-veriş olduğunu, paranın varlığının yahut yokluğunun hayatımızın en kıymetli noktası olmadığını çocuklara anlatmamız gerekiyor. Bir ailenin ‘’Bizde para hiç konuşulmaz’’ demesi ne kadar yanlışsa, ‘’Bizim ailede para daima konuşulur’’ tabiri de o kadar yanlış bir başlangıç noktası. ‘Parasını yöneten ömrünü yönetir’ kavramını hayatımıza
soktuğumuzda, istikrarlı bir biçimde ilerleyebiliriz.‘’
‘’Gelirini yaz, masrafını yaz, gerisi tasarruf’’
Bir insanın gelirlerini ve masraflarını yazmadan evvel sahip olduklarını da yazması gerekiyor. Bir eseri satın almak istediğimizde, evvel elimizde ne olduğunu görmeliyiz. Örneğin bir kıyafet almak istediğimizde, dolabımızda bu kıyafetin farklı bir rengi, farklı bir hali her vakit vardır. Neye sahip olduğumuzu gördükten daha sonra yapmamız gereken birinci şey, gelir ve masraflarımızı bir kenara yazmak. Masraflarımızı sabit sarfiyatlar (kira, fatura ve benzeri) ve değişen sarfiyatlar olarak ikiye ayırabiliriz. Kredi kartı harcamaları değişen masraflar içindedır ve bilgilerina bakmak ömrümüzü pek kolaylaştırır. Ay başında gelir ve masrafların yazdığı bir nakit akışı çıkarabilirseniz, bu bütçeleme için kıymetli bir adım olur. Gelir sarfiyat istikrarını yaparken kalan paralarla da tasarruflarınızı belirlemeniz çok kıymetli. Amaçlarımızın gerçekçi olması gerekiyor. Elzem olan gereksinimlerimizi belirledikten daha sonra, tasarrufla da cümbüş ve isteklerimize para ayırabiliriz. Kağıda yazma alışkanlığı kendinizi tanıma alışkanlığı kazanmanıza da yardımcı olacaktır.’’
‘’Çocuklara seçim yapabildikleri, eserleri karşılaştırabildikleri ortamlar sunmalıyız’’
‘’
Çocukları bakkala yahut markete götürdüğümüzde eline bir ölçü para vererek onunla sevdiği bir eseri yahut bir kalıp peyniri almasını söyleyebiliriz. bu biçimdece eserleri ve içeriklerini görmesi, markaların farklı fiyat düzeyleri olduğunu anlaması ve para harcamayı öğrenmesi ismine, farkındalık açısından epeyce hoş bir başlangıç olabilir. Son devirlerde çocuklara her şeyi hazır olarak veriyoruz. Hazır sunulmayan, kendilerinin seçim yaptığı, alışveriş yapabildiği, eserleri karşılaştırabildiği ortamlar yaratmamız gerekiyor.’’
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı
Öğretmen Akademisi Vakfı tarafınca Garanti BBVA takviyesiyle altı yıldır yürütülen ve 2.300 öğretmen aracılığıyla yaklaşık 35 bin öğrenciye ve ailesine erişen 5 Taş Toplumsal ve Finansal Liderlik Programı, çocuklarda toplumsal ve finansal okuryazarlık konusundaki şuurun artmasını hedefliyor. Aflatoun International iş birliğiyle tasarlanan program; şahsi Anlayış ve Keşif, Haklar ve Sorumluluklar, Tasarruf ve Harcama Şuuru, Planlama ve Bütçeleme ile Toplumsal ve Finansal Teşebbüs başlıklarından oluşuyor. İştirakçi öğretmenler ve öğrencileri program boyunca, bu beş başlıkta aktiviteler gerçekleştiriyor. Programın son ayında gerçekleştirilen çevrim içi iki günlük Tahlil Kampında ise öğrenciler, öğretmenleri rehberliğinde toplumsal etraflarındaki bir sıkıntıya tahlil olarak bir teşebbüs fikri oluşturuyor ve proje planı hazırlıyorlar.
Bu çalışmalar öğrencilerin etraflarındaki meselelere hassas ve analitik niyet yapısını özümsemiş, tahlilci bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunuyor. Program kapsamında öğretmenler, öğrenciler ve veliler her ay ilgili başlıkta bir uzmanla bir ortaya geliyor. ‘’Uzman Buluşmalarının” mart ayındaki konuğu, Garanti BBVA Emeklilik Müşteri Varlık İdaresi Yöneticisi Aslı Başarar oldu. Başarar, etkinlikteplanlama ve bütçeleme konusunda yararlı bilgiler ve yollar paylaştı.
“Çocuklara para teriminin ne olduğu anlatmak epey değerli”
‘’Dijital dünyanın yaygınlaşmasıyla bir arada, çocuklar parayı ellerine almadığı için sınırsız bir kaynak olarak görmeye başladı. Paranın sınırsız bir kaynak olmadığını, bir emek karşılığında kazanıldığını, bunun bir alış-veriş olduğunu, paranın varlığının yahut yokluğunun hayatımızın en kıymetli noktası olmadığını çocuklara anlatmamız gerekiyor. Bir ailenin ‘’Bizde para hiç konuşulmaz’’ demesi ne kadar yanlışsa, ‘’Bizim ailede para daima konuşulur’’ tabiri de o kadar yanlış bir başlangıç noktası. ‘Parasını yöneten ömrünü yönetir’ kavramını hayatımıza
soktuğumuzda, istikrarlı bir biçimde ilerleyebiliriz.‘’
‘’Gelirini yaz, masrafını yaz, gerisi tasarruf’’
Bir insanın gelirlerini ve masraflarını yazmadan evvel sahip olduklarını da yazması gerekiyor. Bir eseri satın almak istediğimizde, evvel elimizde ne olduğunu görmeliyiz. Örneğin bir kıyafet almak istediğimizde, dolabımızda bu kıyafetin farklı bir rengi, farklı bir hali her vakit vardır. Neye sahip olduğumuzu gördükten daha sonra yapmamız gereken birinci şey, gelir ve masraflarımızı bir kenara yazmak. Masraflarımızı sabit sarfiyatlar (kira, fatura ve benzeri) ve değişen sarfiyatlar olarak ikiye ayırabiliriz. Kredi kartı harcamaları değişen masraflar içindedır ve bilgilerina bakmak ömrümüzü pek kolaylaştırır. Ay başında gelir ve masrafların yazdığı bir nakit akışı çıkarabilirseniz, bu bütçeleme için kıymetli bir adım olur. Gelir sarfiyat istikrarını yaparken kalan paralarla da tasarruflarınızı belirlemeniz çok kıymetli. Amaçlarımızın gerçekçi olması gerekiyor. Elzem olan gereksinimlerimizi belirledikten daha sonra, tasarrufla da cümbüş ve isteklerimize para ayırabiliriz. Kağıda yazma alışkanlığı kendinizi tanıma alışkanlığı kazanmanıza da yardımcı olacaktır.’’
‘’Çocuklara seçim yapabildikleri, eserleri karşılaştırabildikleri ortamlar sunmalıyız’’
‘’
Çocukları bakkala yahut markete götürdüğümüzde eline bir ölçü para vererek onunla sevdiği bir eseri yahut bir kalıp peyniri almasını söyleyebiliriz. bu biçimdece eserleri ve içeriklerini görmesi, markaların farklı fiyat düzeyleri olduğunu anlaması ve para harcamayı öğrenmesi ismine, farkındalık açısından epeyce hoş bir başlangıç olabilir. Son devirlerde çocuklara her şeyi hazır olarak veriyoruz. Hazır sunulmayan, kendilerinin seçim yaptığı, alışveriş yapabildiği, eserleri karşılaştırabildiği ortamlar yaratmamız gerekiyor.’’
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı