Ior tonajlı fiberglas tekneler “gümrükten geçirilir”.

achievable

New member
Associazione Vele Storiche Viareggio tarafından Associazione Italiana Vele d’Epoca ile işbirliği içinde düzenlenen “È tempo di Ior” konferansından sonra klasik yatçılık dünyasında gerçek bir devrim yaşanıyor. 2023 sezonundan itibaren sadece ahşap veya metal gövdeler değil, 1970-1984 yılları arasında denize indirilen seri dışı kompozit malzemeden IOR tonaj formülüne göre tasarlanan tekneler de dönemin yelkenli rallilerine katılabilecek. Klasik Ior kategorisinde. Bu bağlamda, Uluslararası Akdeniz Komitesi Cim özel bir Yönetmelikte değişiklik yapmıştır. 8 – 11 Haziran 2023 tarihleri arasında planlanan Capraia ve Arcipelago Yelken Rallisi ile başlayan sezonluk etkinliklere yeni gövdelerin katılımını bekleyin. IOR, International Offshore Rule’un veya yetmişler ile seksenler arasında yürürlükte olan yarış tekneleri için sınıflandırma sisteminin kısaltmasıdır.

“Resmileştirme”, Associazione Vele Storiche Viareggio (www.velestorichviareggio.org) tarafından geçen Şubat ayında Roma’da Hotel Mediterraneo’da düzenlenen “È tempo di IOR” konferansı ve yıllık takvimin sunum toplantısı vesilesiyle gerçekleştirildi. Aive-Cim regattas (İtalyan Vintage Yelken Derneği ve Uluslararası Akdeniz Komitesi). Konferans sırasında, bu yeni açılışla ilgili birçok yön keşfedildi, Aive başkanı Giancarlo Lodigiani tarafından şiddetle arzu ediliyor kim, Vsv başkanı Gianni Fernandes ile birlikte toplantıyı tanıttı. Temel olarak bu yıldan başlayarak, 22/2/2023 tarihinde değiştirilen Cim Yönetmeliğinden (eski teknelerin yarışlarına ilişkin mevzuatı denetleyen ve düzenleyen kurum) alıntıya göre, Md. 3.1a, “IOR Classic yatlar, 1 Ocak 1970 ile 31 Aralık 1984 tarihleri arasında denize indirilen, metal veya ahşap veya kompozit malzemeden yapılmış, orijinal tasarımlarına uygun kalmış ve bu konuda bir sertifikaya sahip olduğunu gösterebilen seri dışı yatlardır. dönem geçerli IOR”. Bu kategoriye ait seri dışı tekneler bu nedenle “Klasik IoR” kategorisinde yarışabilecektir.


Peki ya standart tekneler? Sanat. Aynı Yönetmeliğin 3.2 maddesi şöyledir: “Seri üretim yatlar uygun değildir. Üretilen birim sayısına bakılmaksızın, standart yatlar, tek bir tersane tarafından veya münhasır lisans altında, sırasıyla benzersiz olan ve bu nedenle bir modelden diğerine değiştirilebilen kalıplardan veya modellerden elde edilen parçalarla inşa edilen yatlardır ”. Ancak Klasik Ior ile ilgili olarak Sanat gelir. 3.2a veya: “IOR Classics için: IOR yatçılık tarihine damgasını vuran bazı seri üretim yatlar, CIM Ölçüm Komisyonunun açık kararıyla istisna yoluyla kabul edilebilir”. Rallilere her zaman katılmış olan diğer yat kategorileri için hiçbir şey değişmez, yani Vintage Yatlar (ahşap veya metalden yapılmış, 31 Aralık 1949’dan önce piyasaya sürülen ve orijinal tasarımlarına uygun kalan) ve Klasik Yatlar (ahşap veya metalden yapılmış) metal ve 31 Aralık 1975’te piyasaya sürüldü ve orijinal planlarına uygun kaldı).

Bu nedenle, malzemeleri ve suya indirilme yılı ne olursa olsun teknelerin tarihselliğini her zaman dikkate alan Vele Storiche Viareggio tarafından 2007’den beri yürütülen bir süreçte, giderek artan sayıda tekne, tarihlerinin tanındığını görebilecek. Ve, VSV Komutanı Enrico Zaccagni’nin hatırladığı gibi, artık “çirkin ördek yavrularının” – asil kökenlere sahip fiberglastan IOR’lar, ancak zamanla ihmal edilmiş, belki de yüzen kampçılara dönüştürülmüş – “muhteşem kuğuları” geri getirmeye hazır olduğu dönem başlayabilir.

Tartışma için ilk fırsat, 8 ve 11 Haziran 2023 tarihleri arasında Vele Storiche Viareggio tarafından düzenlenen ve Tiren limanlarından çok sayıda kalkış ve Marciana Marina ve Portoferraio’daki Capraia ve Elba adasında duraklamalarla düzenlenen 3. Capraia ve Arcipelago Yelken Rallisi’dir. Vsv web sitesinde yayınlanan tarihsellik kriterlerini karşılayan standart fiberglas tekneler de Ralliye katılabilir.