Merak Uyandıran Eğitim Yolu Z Jenerasyonunun Dikkatini Canlı Tutuyor

abbas

Global Mod
Global Mod
Z JENERASYONU İZLEYEREK ÖĞRENİYOR!


Yapılan araştırmalar, Z nesli öğrencilerinin yarısından fazlasının öğrenme usulü olarak görüntü izlemeyi tercih ettiğine dikkat çekiyor. Günde 3 saat yahut daha fazlasını görüntü platformlarında geçiren Z jenerasyonunun eğitim serüveninde artık teknoloji ve öğrenme içindeki kuvvetli bağ da göz gerisi edilemiyor. Bilhassa bu neslin karakteristik yapısı gözetilerek oluşturulan Life School eğitim modelinde de Z nesli öğrencilerinin başarılı eğitim arayışına en tesirli tahliller sunuluyor.


Dünya nüfusunun neredeyse 30’unu oluşturan Z jenerasyonu internetin olmadığı bir ömrü hatırlamıyor. İnternet, ömrün olağan akışından ayrılamaz bir kesim haline geldiğinden beri derin değişikliklere de niye oluyor. Bu kapsamda internetin toplumsal, kültürel ve ekonomik bütün dinamikler üzere öğrenme sürecini de dönüştüren bir tesire sahip olduğu görülüyor. Nesiller üzerine yapılan araştırmalarda ortaya çıkan genel bulgular gösteriyor ki Z neslinin yarısından fazlası öğrenme sistemi olarak görüntü izlemeyi tercih ediyor ve ortalama dikkat mühletleri sırf 8 saniye olarak ölçümleniyor. Z jenerasyonunun eğitim serüveni için onların karakteristik özelliklerinden bağımsız oluşturulan eğitim müfredatının da yetersiz kalma riski bulunduğuna dikkat çeken Life School eğitim modeli de Z neslinin dikkatini çeken kaliteli görüntü içerikleri ve ömrün ortasından oluşturulmuş akademileri yardımıyla öğrencilerin hayata olan merakını nitelikli eğitimle birleştirerek beslemeyi hedefliyor.

Z Jenerasyonunun Dikkat Mühleti Y Jenerasyonundan 4 Saniye Daha Az

Kuşaklar ortası farklılıklar izleme alışkanlıklarında ve dikkat müddetlerinde de ortaya çıkıyor. Genel araştırma bulgularına göre Z jenerasyonunun ezici bir çoğunluğu gün ortasında vaktinin 3 saatten çoksını görüntü izlemeye ayırıyor. süratle gelişen teknolojinin içine doğmuş ve büsbütün teknolojik dinamikler tesirinde büyümüş Z neslinin öğrenme tercihi de teknolojiden bağımsız olmuyor. Ortak bulgulardan bir oburu ise Z neslinin ortalama dikkat müddetinin 8 saniye ile Y neslinden 4 saniye daha az olması. Klasik eğitim metotlarının dışına çıkan Life School’a göre, Z jenerasyonu için bahis öğrenme olduğunda yaşanan bu dönüşüm ile inatlaşmak yerine kısıtlı olan dikkat müddetlerinde olabildiğince merak uyandırmak aktif bir tahsil süreci yaratıyor.

Teknoloji ve Öğrenme içindeki kuvvetli Bağ

hızla gelişen teknolojinin olmadığı bir hayatı hayal bile edemeyen ve deneyimlememiş Z nesli için klasik eğitim malzemelerini görsel kaynaklarla genişletmek öğrencilerin her vakit ve her yerde öğrenme isteklerini karşılayabiliyor. Etkileşim halinde olmayı ve görüntü içerikleri yeğleyen Z nesli, özet ve probleme direkt giren içeriklere daha epey ilgi duyuyor. Life School eğitim modeli, okul müfredatına dayanak formda oluşturulmuş ve gençlerin öğrenebileceği içerik ölçüsünün zenginleştirerek repertuarlarını genişletiyor. Life School eğitim anlayışında, öğrenciler okulda nazaranmedikleri ve hayatın bir modülü olan akademiler aracılığıyla kendi nesillerinin karakteristik özelliklerine yönelik tasarlanan görüntü içeriklerle besleniyor.



Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı