Öğrencilere Yönelik Araştırmaya nazaran Yüz Yüze Eğitim Çevrimiçi Eğitime nazaran Daha Verimli

abbas

Global Mod
Global Mod
Üniversite öğrencilerine yönelik yapılan araştırmada, yüz yüze eğitimin çevrimiçi eğitime kıyasla daha tesirli bir öğrenme sağladığı ortaya çıktı

Yeditepe Üniversitesi, Kovid-19 sürecinde üniversite öğrencilerinin eğitimini ve toplumsal ahengini araştırdı. Araştırmaya göre öğrenciler, bu vakitte uzaktan eğitim araçlarına kolay ahenk sağlasa da yüz yüze eğitimin çevrimiçi eğitime kıyasla daha tesirli bir öğrenme sağladığını belirtti.

Yeditepe Üniversitesi Global Eğitim ve Kültür Araştırmaları, Araştırma ve Uygulama Merkezi (KEKAM) tarafınca gerçekleştirilen “Kovid-19 Sürecinde Üniversite Öğrencilerinin Eğitim ve Toplumsal Uyumu” temalı araştırmada, Yeditepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekan Yardımcısı ve beraberinde Fransızca Siyaset Bilimi ve Milletlerarası Bağlar Kısmı Lideri Doç. Dr. Gökçe Bayındır Goularas yürütücü, Fransızca Siyaset Bilimi ve Memleketler arası Bağlar Kısmı öğretim üyesi Doç. Dr. Işıl Zeynep Turkan İpek ve Bilgisayar Mühendisliği Kısmı öğretim üyesi Doç. Dr. Dionysis Goularas araştırmacı olarak yer aldı. Araştırmaya Türkiye’nin farklı kent ve üniversitelerinde eğitim nazarann 1628 öğrenci katıldı. Çevirimiçi anket tekniğiyle dataları elde edilen araştırmanın sonuçları kümeleme ve haritalandırma üzere farklı usullerle tahlil edildi. Bu sayede toplumsal bilimlerde haritalandırma usulünün kullanıldığı yeni bir araştırma ile bu alana katkı sağlanmış oldu.

Kadın Öğrenciler Konut İşleriyle de İlgilenmek Zorunda Kaldı

Araştırmadan elde edilen bilgilere nazaran pandemi sürecinde üniversite öğrencilerinin yüzde 57’si uzaktan eğitim araçlarına kolay adapte olduğunu, yüzde 26’sı ise bu araçlara kolay ahenk sağlayamadığını belirtti. Çoğunluğun uzaktan eğitim araçlarına kolay ahenk sağlayabilmesine rağmen, yüz yüze eğitimin çevrimiçi eğitime kıyasla daha tesirli öğrenme süreci oluşturduğu, öğrencilerin yüz yüze eğitimi tercih ettiği belirlendi. Katılan öğrencilerin yüzde 23’ü uzaktan eğitimin, yüzde 61’i ise yüz yüze eğitimin daha tesirli bir öğrenme süreci oluşturduğunu belirtti. Yüzde 16’sı ise bu hususta kararsız olduğunu kaydetti. Öğrenciler, yüz yüze eğitimi tercih etmelerinin sebebi olarak evvela konut ortamında çevrimiçi derslerde dikkatlerini dağıtacak etkenlerin olmasını gösterdi. Kız öğrencilerin en büyük dezavantajı ise aile içi iş kısmında yaşanan eşitsizlikler oldu. Bu eşitsizlikler niçiniyle erkek öğrencilere kıyasla kız öğrenciler çevrimiçi eğitim müddetince ödev ve projelerine odaklanmakta daha fazlaca zorluk çektiğini belirtti.

Aile Bireyleriyle Bağlantılar Güçlendi, Komşularla Dayanışma Arttı

Araştırmada, salgın periyodunun öğrencilerin aile bireyleriyle bağlantılarını pekiştirdiği fakat toplumsallaşmaları üzerinde olumsuz tesir yarattığı belirlendi. Üniversite öğrencilerinin yüzde 56’sı pandeminin aile bireyleriyle olan bağlarını kuvvetlendirdiğini belirtti. Yüzde 54’ü pandemi periyodunda “Arkadaşlarımla olan bağım güçlenmiştir” önermesine katılmadığını, yüzde 23’ü kararsız olduğunu ve yüzde 23’ü ise katıldığını tabir etti. Buna ek olarak öğrencilere, arkadaşlarıyla olan bağlantılarının Kovid-19 öncesi periyoda bakılırsa artıp artmadığı da soruldu. İştirakçilerin yüzde 61’i artmadığını belirtirken sadece yüzde 4’ü arkadaşlarıyla bağlantılarının arttığını kaydetti. Ayrıyeten, iştirakçilerin yaklaşık yüzde 48’i pandemi müddetince yakın etrafı ile yardımlaşma ve dayanışma ortasında olduğunu belirtti.

Araştırmaya bakılırsa öğrencilerin bu vakitte haber izleme oranları da arttı. Bilhassa de Kovid-19 devri öncesine bakılırsa siyasi içerikli haberleri daha hayli izlediler. bu vakitte haberleri TV’den aldılar. En muteber buldukları kaynaklar ise Sıhhat Bakanlığı ve Dünya Sıhhat Örgütü (DSÖ) oldu. Üniversite öğrencileri ayrıyeten bu vakitte teknolojiyi daha epeyce yeni program ve uygulama öğrenmek ve online alışveriş yapmak için kullandıklarını belirtti.

şahsi Gelişime Değil Hobilerine Vakit Ayırdılar

Araştırmada, üniversite öğrencilerine bu mühlet ortasında şahsi gelişim aktivitelerine vakit ayırıp ayırmadıkları da soruldu. Öğrencilerin bu vakitte şahsi gelişime yönelik çevrimiçi aktivitelere iştiraklerinin artmadığı ve hane içi aylık gelir düzeyine göre şahsi gelişim aktivitelerine katılma sıklığında farklılıklar olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 40’ı şahsi gelişim aktivitelerine katılırken yüzde 45’i katılmadığını belirtti. Hane içi aylık geliri 7 bin TL ve üzeri olan öğrencilerin bu aktivitelere daha fazla katıldığı belirlendi. Buna rağmen, iştirakçilerin yaklaşık yarısı Kovid-19 devrinde hobilerine ayırdıkları vaktin Kovid-19 öncesine oranla daha fazla olduğunu söylemiş oldu.



Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı