Öğretmenlik Meslek Kanunu Beklentileri Karşılayacak Formda bir daha Düzenlenmelidir

abbas

Global Mod
Global Mod
Eğitim-Bir-Sen Sakarya Şube Lideri Murat Mengen; TBMM tarafınca 3/2/2022 tarihinde kabul edilen 7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu, öğretmenlik mesleğini düzenleyen müstakil bir kanun beklentisini karşılama istikametinde olumlu bir adım olmanın ötesine geçememiş, öğretmenlerin beklentilerini karşılayamamıştır dedi.

Mengen; Meslek kanununun, meslek basamaklarının bir daha hayata geçirilmesi, uzman ve başöğretmenlere fiyat ve ek derece artışı getirilmesi, adaylık sürecindeki yazılı imtihanın kaldırılması, öğretmenlere 3600 ek gösterge verilmesi üzere değerli özlük hakları ihtiva etmesi tarafıyla öğretmenlerimizin beklentilerini ve Eğitim-Bir-Sen’in toplu kontrat masasına taşımış olduğu taleplerini karşıladığını, lakin ‘meslek kanunu’ olarak nitelendirilmeyi hak edecek içerikten mahrum olduğunu söz etmiş; bir milyonu aşkın öğretmenin hak, yetki, nazaranv ve sorumlulukları noktasında bir meslek kanununda olması gerekenleri kapsamadığını, ek düzenlemelere gereksinim olduğunu lisana getirmiştik halinde konuştu.

Öğretmenlik Meslek Kanunu, öğretmenlerin beklentilerini karşılayacak bir içerikle bir daha düzenlenmelidir diyen Mengen; Bu niçinle hazırladığımız ve Ulusal Eğitim Bakanlığı’na, TBMM Başkanlığı’na, Meclis’te kümesi bulunan partilerin yöneticilerine sunacağımız kanun taslağında şu teklifler yer almaktadır:

-Öğretmenlik, “özel bir ihtisas mesleği” olarak ele alınmalı, resmî eğitim kurumları ile başka kamu kurumlarında öğretmenlik, öğretmen takım unvanındaki takımlı memurlar eliyle yürütülmelidir.

-Öğretmen takımına yapılacak atamalarda, yalnızca Kamu İşçisi Seçme İmtihanı puan üstünlüğü temel alınmalı; kademe ilerlemesinin durdurulması cezası almış olmak adaylığa son verme kaideleri içinden çıkarılmalıdır.

-Kariyer basamaklarında ilerleme, yalnızca öğretmenlikteki hizmet müddeti ile eğitim programı ve mesleksel çalışmaya dayalı olarak tasarlanmalı; öğretmenlikte 8 yılını tamamlamış olanlar uzman öğretmenlik, 12 yılını tamamlamış olanlar başöğretmenlik unvanı alabilmelidir.

-Yüksek lisans eğitimini tamamlayanlar uzman öğretmen unvanı için öngörülen eğitim programından, doktora eğitimini tamamlayanlar ise uzman öğretmen ve başöğretmen unvanı için öngörülen eğitim programından muaf tutulmalıdır. Öğretmenlikte en az 8 yıl hizmeti bulunanlardan doktora eğitimini tamamlayanlar başöğretmen unvanı alabilmelidir.

-Öğretmen unvanlı takımlarda bulunmakta iken, fiilen öğretmenlik yapmayanlar yahut daha sonrasında öğretmen takımı haricindeki takımlara atananlara da uzman/başöğretmenlik için müracaat hakkı tanınmalıdır.

-Eğitim kurumu müdürlüğü, eğitim kurumu müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı öğretmenliğin yanında ikinci bakılırsav kapsamında yürütülmeli; lakin dört yıl yahut daha fazla periyodik nazaranvlendirmeler, özlük hakları, atama ve terfi tarafından şube müdürü takımında geçirilmiş müddetlerden sayılmalıdır.

-Eğitim kurumu yöneticiliğine gorevlendirilmek için Ulusal Eğitim Bakanlığı’nca yapılacak yazılı imtihanda başarılı olmak kuralı aranması kâfi görülmeli; yazılı imtihanda 100 üzerinden 60 ve üzerinde puan alanlar eğitim kurumu müdürü, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcısı olarak gorevlendirilmek üzere müracaatta bulunabilmelidir.

-Eğitim kurumu yöneticisi olarak gorevlendirilenler, isteğe, mazeret durumuna yahut hizmetin gereğine dayalı olarak unvanları üzerinde kalmak üzere vilayet ortasında yahut vilayetler içinde yer değiştirme suretiyle bir öbür eğitim kurumuna gorevlendirilebilmelidir.

-Eğitim kurumu yöneticileri ile öğretmenlerin haftalık çalışma mühleti 40 saat olmalı; eğitim kurumlarının ve eğitim-öğretim hizmetlerinin özellikleri dikkate alınmak suretiyle haftalık 40 saati aşmamak üzere farklı çalışma mühletleri tespit olunabilmesinin yanı sıra fiyat ödenmeksizin haftalık 40 saati aşan çalıştırma yahut bakılırsavlendirme yapılmamalıdır.

-Eğitim kurumu yöneticileri ile öğretmenlere, 1500 puan karşılığında yan ödeme yapılmalıdır.

-Eğitim kurumu müdürlerine yüzde 200, eğitim kurumu müdür başyardımcılarına yüzde 185, eğitim kurumu müdür yardımcılarına yüzde 175, öğretmenlerden; 1 ve 2. derecelerden aylık alanlara yüzde 150, 3 ve 4. derecelerden aylık alanlara yüzde 125, öteki derecelerden aylık alanlara yüzde 100 oranında eğitim-öğretim tazminatı ödenmelidir.

-Kalkınmada öncelikli civarlarda çalışan yönetici ve öğretmenlere; nazaranv yapılan yere bakılırsa yüzde 10 ila yüzde 90 içinde değişen oranlarda ek tazminat ödenmelidir.

-Millî Eğitim Bakanlığı takımlarında bakılırsav yapanlardan fiilen eğitim kurumu yöneticiliği yahut öğretmenlik yapıyor olmak ya da yapmış olmak kaydıyla, uzman öğretmen unvanını kazanmış olanlara yüzde 60, başöğretmen unvanını kazanmış olanlara yüzde 120 oranında eğitim-öğretim tazminatı ödenmelidir.

-Eğitim kurumu yöneticileri ile öğretmenlere, ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru aylığına; eğitim kurumu müdürlerine yüzde 200, eğitim kurumu müdür başyardımcılarına yüzde 185, eğitim kurumu müdür yardımcılarına yüzde 175, öğretmenlere yüzde 150 oranlarının uygulanması suretiyle hesaplanan meblağda ek ödeme yapılmalıdır.

-Eğitim kurumu yöneticiliğine vekâleten yahut süreksiz gorevlendirilen yönetici ve öğretmenlere, asaleten nazaranvlendirmede Ulusal Eğitim Bakanlığı tarafınca yapılacak yazılı imtihana girebilme hakkını elde etmiş olması dâhil tüm kuralları taşımaları kaydıyla, eğitim-öğretim tazminatı ve ek ödeme farkı, vekâleten yahut süreksiz bakılırsavlendirme suretiyle bakılırsave başlanıldığı tarihten itibaren ve bu bakılırsav fiilen yapıldığı sürece ödenmelidir.

-Ek ders fiyatı karşılığında yapılacak ders, ders niteliğinde yahut ders dışı nazaranvlendirmelerde, ders saati başına 200 gösterge sayısının devlet memurları için belirlenen aylık katsayısı ile çarpımından oluşan ölçü üzerinden ödenmelidir.

-Öğretim yılına hazırlık ödeneği, ek gösterge dâhil en yüksek devlet memuru aylığının yüzde 165’i oranında ödenmelidir.

-Öğretmenlerin bakılırsav, hak, yetki ve sorumlulukları mesleksel özerklik ve akademik özgürlük ekseninde kurgulanarak detaylı bir biçimde düzenlenmelidir.

-Eğitim ve öğretim hizmeti sunumu esnasında yahut verilen eğitim ve öğretim hizmetinden kaynaklanan niçinlerle eğitim çalışanlarına karşı cebir, şiddet yahut tehdit kullanan bireylere yönelik mahpus cezası verilmesi; eğitim kurumlarında bakılırsav yapan çalışana karşı bakılırsavleri sırasında yahut bakılırsavleri ötürüsıyla işlenen taammüden yaralama kabahati tutuklama sebebi var iseyılan kabahatlerden sayılması; eğitim ve öğretim hizmetinin sunumu sırasında yahut bu vazifelerden dolayı eğitim kurumlarında çalışan işçiye karşı işlenen cürümler sebebiyle ceza hukuku kapsamında yürütülmekte olan süreçler ve davalarda çalışanın talebi üzerine bakanlıkça hukuksal yardım yapılması noktasında düzenlemeler yapılmalıdır.

-Özel öğretim kurumlarında çalışan eğitim kurumu yöneticileri ile öğretmenlere ödenecek net aylık fiyat ile ek ders fiyatı, bu şahısların dengi olan resmî okullarda misyonlu yönetici ve öğretmenler için tespit edilen ölçüden az olmamalıdır.

-Millî Eğitim Bakanlığı haricindeki resmî kurumlarda bakılırsav yapan öğretmenlere de aranan koşulları sağlamak kaydıyla uzman öğretmen ve başöğretmen sertifikası düzenlenebilmelidir.

-Sözleşmeli öğretmenler kuralsız ve direkt öğretmen takımlarına geçirilmeli ve sözleşmelilikte geçen müddetleri hizmet müddetlerinden sayılmalıdır.

-Ücretli öğretmenlere ödenecek aylık net fiyat fiyatı, aylık net taban fiyattan az olmamalı; bu şahısların sigorta prim ödeme gün sayıları aylık 30 gün üzerinden hesaplanmalıdır.

-Eğitim kurumu yöneticilerine ve öğretmenlere ek bir derece verilmelidir.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı