Bilhassa yaz aylarında Ege ve Akdeniz kıyılarında çıkan yangınlar, alınması gereken tedbirler ve acil müdahale konusunu da gündem de tutuyor. Bu gündem gençlerin de yeni projeler yaratmasına niye oluyor.
Bunlardan biri de, orman yangınlarını önlemek gayesiyle proje geliştiren Okan Koleji 6. sınıf öğrencisi Kerem Ardahan oldu. Ardahan’ın projesi TÜBİTAK tarafınca mükafata layık görüldü. Ardahan’ın orman yangınını gruplara imaj işleyerek haber veren ve yangını söndüren yapay zekalı kameraya sahip Orman Gözetleme Kulesi Projesi “TÜBİTAK Ortaokullar Ortası Araştırma Projeleri İstanbul Asya Bölge Yarışması”nda birincilik kazandı.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Dayanak Programları Başkanlığı tarafınca 16’ncısı düzenlenen yarışta coğrafya alanında 100 proje yarıştı.
Okan Koleji uyguladığı eğitim programında, global farkındalık modülleri ile etraf hassaslığı ve şuur aşılanırken, bağlantı ve üretim gayeli STEM+L öğretim yaklaşımını, bilhassa anasınıfı ve ilkokuldan itibaren algoritmik düşünme basamaklarını içeren sistematik ders içeriği, plan ve uygulamaları ile zenginleştiriyor.
Tüm dünyada en az 20 yıldır fen, teknoloji, mühendislik ve matematik branşlarının bir bütün içerisinde öğrencilere aktarıldığı bir program olan STEM’e L ibaresini (language) ekleyerek yalnızca İngilizce değil, İngilizcenin yanı sıra Almanca, İspanyolca ve Çince lisanlarından birinde kendini tabir eden, anadilini en faal biçimde kullanan, sıkıntıya tahlil odaklı yaklaşan, üretim odaklı ilerleyen, disiplinler üstü yaklaşımı ile gençleri yetiştiriyor.
STEM+L eğitim modeli ile öğrenciler, ayrıntıları ezberlemek yerine gerçeğe dayalı, ayrıntıları içselleştiriyor, eleştirel düşünüyor, inavosyonun kıymetini kavrıyor.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı
Bunlardan biri de, orman yangınlarını önlemek gayesiyle proje geliştiren Okan Koleji 6. sınıf öğrencisi Kerem Ardahan oldu. Ardahan’ın projesi TÜBİTAK tarafınca mükafata layık görüldü. Ardahan’ın orman yangınını gruplara imaj işleyerek haber veren ve yangını söndüren yapay zekalı kameraya sahip Orman Gözetleme Kulesi Projesi “TÜBİTAK Ortaokullar Ortası Araştırma Projeleri İstanbul Asya Bölge Yarışması”nda birincilik kazandı.
TÜBİTAK Bilim İnsanı Dayanak Programları Başkanlığı tarafınca 16’ncısı düzenlenen yarışta coğrafya alanında 100 proje yarıştı.
Okan Koleji uyguladığı eğitim programında, global farkındalık modülleri ile etraf hassaslığı ve şuur aşılanırken, bağlantı ve üretim gayeli STEM+L öğretim yaklaşımını, bilhassa anasınıfı ve ilkokuldan itibaren algoritmik düşünme basamaklarını içeren sistematik ders içeriği, plan ve uygulamaları ile zenginleştiriyor.
Tüm dünyada en az 20 yıldır fen, teknoloji, mühendislik ve matematik branşlarının bir bütün içerisinde öğrencilere aktarıldığı bir program olan STEM’e L ibaresini (language) ekleyerek yalnızca İngilizce değil, İngilizcenin yanı sıra Almanca, İspanyolca ve Çince lisanlarından birinde kendini tabir eden, anadilini en faal biçimde kullanan, sıkıntıya tahlil odaklı yaklaşan, üretim odaklı ilerleyen, disiplinler üstü yaklaşımı ile gençleri yetiştiriyor.
STEM+L eğitim modeli ile öğrenciler, ayrıntıları ezberlemek yerine gerçeğe dayalı, ayrıntıları içselleştiriyor, eleştirel düşünüyor, inavosyonun kıymetini kavrıyor.
Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı