Orta tatilin son üç gününü yeterli değerlendirin

abbas

Global Mod
Global Mod
ORTA TATİLDE ÇOCUKLARLA YAPILACAK AKTİFLİK TEKLİFLERİ

11 Nisan 2022’de tüm Türkiye’den 18 milyona yakın birinci, orta ve lise öğrencileri ve aileleri orta tatile girdi. Bu kısa tatili en verimli biçimde pahalandırmak üzere İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları (İTÜ GVO) Rehberlik Kısmı farklı yaş kümelerine uygun teklifler paylaştı.

Okul öncesi ve ilkokul öğrencileri orta tatili tabiatta keşifler yaparak geçirsin

Uzun bir kış devrinin akabinde ailelerin hoşlaşan havaları da kıymetlendirerek çocuklarının açık havada ve yaşıtlarıyla birlikte vakit geçirmesi için programlar yapması kıymetli. Çocuklarla ormanda yahut deniz kenarında yürüyüş yapmak, botanik ve tabiat parklarını gezerek farklı bitkilerle ve ağaçlarla tanıştırmak, içlerindeki tabiat sevgisini besleyecek ve tabiatın döngüsünü yaşayarak anlamalarını sağlayacaktır.

LGS ve YKS’ye hazırlanan öğrenciler çoka kaçmadan yine yapmaya devam etsinler

İmtihana 2 ay kadar bir hazırlık müddetleri kalan öğrenciler, günlük rutinlerini fazla aksatmadan yeniden ve test çalışmalarına devam edebilirler. Burada kıymetli olan tatil vaktindeki çalışmalarda çoka kaçmamak. Aileler, çocukların ve gençlerin derslerden uzak geçen vakitte dinlenmelerine ve yenilenmelerine müsaade vermeliler. Çok yorucu aktiviteler, beslenme ve uyku sistemini bozacak seyahat programları yerine, günlük rutinlerini daha az zorlayan bir programla tatil süreci değerlendirilmeli. Çocuklar ve gençlerin onlara moral verecek, kendilerini neşelendirecek arkadaşları ile görüşmesini sağlamalı. Bilgisayar, tablet ve cep telefonuyla geçirdikleri vakit içinderı sınırlayarak, açık havada, yavaşça spor ve yürüyüşlerle fizikî ve ruhsal yeterli olma hallerini pekiştirmeli.

Çocuklarla yapılacak aktiflik teklifleri

  • Orta tatilde öğrenciler okul vaktinde fırsat bulamadıkları; odalarındaki eşyalarını (giysi dolabı, kütüphane, çalışma masaları vb.) daha detaylı düzenleyebilir, kitap, belge, ödev kağıdı üzere gereçlerini arşivlenecek ya da geri dönüşüme verilecek biçimde elden geçirebilirler. Bu hususta ailelerinden yardım isteyebilirler.
  • Tatiller kitap okumak için değerli fırsatlardır. Bitiremedikleri, okumak istedikleri kitapları tatil öncesinde planlayıp tatil boyunca da okuyarak bu süreci keyifli ve verimli bir biçimde geçirebilirler.
  • Mutfak aktiflikleri yapabilirler.
  • Atık materyallerden dizaynlar oluşturabilirler.
  • Veliler çocukken yapmaktan hoşlandıkları aktiflikleri kendi çocuklarıyla birlikte yapabilirler. (Patates baskısı, ip boyama, isim-şehir-hayvan-bitki oyunu, sessiz sinema oyunu gibi)
Ayrıyeten,

  • Tatilde ailece izledikleri bir sinemanın afişini kendileri tasarlamak,
  • 9 günlük bir fotoğraflı tatil günlüğü tutmak,
  • Ailece İstanbul Kent Tiyatrolarının Online bir oyununu izlemek,
  • Kültür Bakanlığı https://www.ktb.gov.tr/TR-96599/sanal-gezinti.html adresinde ailece daha evvel gitmedikleri bir yerin sanal tipine katılmak,
  • Çevrim içi müze gezisi ve atölyelerine katılmak,
  • Tabiat, teknoloji, hayat üzere çeşitli konularda belgeseller izlemek, (Planet Earth serisi vb.)
  • Tatilde yemek, ekmek imali, el işi (örgü, makrame, atık eserlerden tasarım vb.), fotoğraf, maket imali, puzzle, kutu oyunu (Uno, jenga, scrabble) üzere etkinliklerle keyifli vakit içinder geçirmek,
  • Tatil devrinde her güne idman yahut spor (Yaşlarına uygun yoga, pilates üzere aktiviteler),
  • gorebiliyorum Aktifliği: Öğrenciler meskenlerinin penceresinden bir fotoğraf çekip fotoğrafın altına “bakılırsabiliyorum…” ile başlayan bir cümleyle gördükleri görüntüye ilişkin bir kıssa yazmak
üzere epeyce değişik etkinliklerle yaratıcılıklarını geliştirebilirler.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı