Akademisyen, müellif ve araştırmacı Prof. Dr. Selçuk Sevimli, Bilfen Okullarında nazaranv yapan öğretmenlerle bir ortaya geldi. Bilfen Çamlıca İlköğretim Okulu konferans salonunda gerçekleşen söyleşide Sevecen, hem online tıpkı vakitte canlı olarak kendisini takip eden 6 bin Bilfenli öğretmene tavsiyelerde bulundu. 19. yüzyıl mantığıyla kurulan okulların ve eğitim sisteminin 21. yüzyıla yetmediğini, çocuklarımızı geleceğe hazırlamak için yeni yollar bulmamız gerektiğini söyleyen Tatlı, bu mevzuda öğretmenlere fazlaca fazla nazaranv düştüğünü belirtti.
2022-2023 eğitim devrinin başlamasına sayılı günler kala Bilfen Okullarındaki öğretmenler, eğitimlerine kaldığı yerden devam ediyor. Öğretmenlerin kendilerini geliştirmeleri ve yeni periyot için adaptasyon sürecini muvaffakiyetle geçirebilmelerini sağlamak hedefiyle yapılan çalışmaların son ayağında New York Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selçuk Hoş “21. Yüzyılda Öğretmen Olmak” başlıklı çalışmasını öğretmenlerle paylaştı. Konferansı canlı ve online olarak izleyen 6 bine yakın öğretmene bugünden itibaren öğretmenlik mesleğinin değişeceğinin vurgusunu yaptı.
‘İçerik üreten öğretmen modeline geçmiş olacağız’
Son 3 yıl ortasında bilhassa pandemi ile öğretmenlik mesleğinin rolünün değiştiğini, ehemmiyetinin arttığını ve eğitim sisteminin dönüşüme girdiğini söyleyen New York Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selçuk Şirin, “Öğretmen artık yalnızca ders veren kişi olmaktan çıktı. bu vakitte öğretmenlik ikiye ayrılacak. Birincisi eğitim tasarlayan ve içerik üreten öğretmenler. Başka küme ise öğrenciyi motive eden, öğrenmesi için onları hırslandıran ve yanlışsız bilginin kaynağı için onlara yol gösterenler. Burada kıymetli olan durum, motivasyondur. Bilgiyi alıcı yahut üretici olan kişinin motivasyonunu sağlayan rehberlik eden öğretmendir. Öğretmen modeli daima güncellenecek. İçerik üreten öğretmen modeline geçmiş olacağız. Düşünün bir öğretmen yalnızca kendi sınıfı kadar öğrenciye ulaşabilir. Lakin bu türlü içerik üreterek daha fazla öğrenciye ulaşmış olur. ” Konuşmasında geleceğin öğretmenliğine dikkat çeken Şirin, eğitimdeki meselelerin fakat öğretmenlerle çözüleceğini söylemiş oldu. Şirin; “21. yüzyıl ve geleceğin öğretmenleri için en değerli nokta zihnin esnek olmasıdır. Bilim daima değişen bir kavram ve elbette bir gün değişebilir. Öğretmen değişim ve dönüşüme inanmalıdır. Örneğin matematiğe gereksinim duyması için muhtaçlık yaratmak ve o tutkuyu sağlayabilmek öğretmenin gorevidir” dedi.
Yürüttüğü “1 Milyon Kitap” toplumsal sorumluluk projesi hakkında da bilgi veren Tatlı, “Okulöncesi periyotta zekâ demek, söz hazinesi demektir! Her sene 1 milyon çocuğa 6 milyon kitap dağıtmak istiyoruz” dedi. Sevimli projenin işleyişini şu biçimde anlattı: “Uzman bir grup eliyle yürütülen proje ile, konutunda kitap olmayan muhtaçlık sahibi çocuklara, bu projeye özel olarak hazırlanan altı kitaptan oluşan birinci kitap seti ikram ediliyor. bu biçimdece toplamda 1 milyon bebeğe birinci kitaplığını kurmada katkı sağlanıyor, ailelerine de kitap okumanın ehemmiyeti anlatılıyor.”
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
2022-2023 eğitim devrinin başlamasına sayılı günler kala Bilfen Okullarındaki öğretmenler, eğitimlerine kaldığı yerden devam ediyor. Öğretmenlerin kendilerini geliştirmeleri ve yeni periyot için adaptasyon sürecini muvaffakiyetle geçirebilmelerini sağlamak hedefiyle yapılan çalışmaların son ayağında New York Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selçuk Hoş “21. Yüzyılda Öğretmen Olmak” başlıklı çalışmasını öğretmenlerle paylaştı. Konferansı canlı ve online olarak izleyen 6 bine yakın öğretmene bugünden itibaren öğretmenlik mesleğinin değişeceğinin vurgusunu yaptı.
‘İçerik üreten öğretmen modeline geçmiş olacağız’
Son 3 yıl ortasında bilhassa pandemi ile öğretmenlik mesleğinin rolünün değiştiğini, ehemmiyetinin arttığını ve eğitim sisteminin dönüşüme girdiğini söyleyen New York Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Selçuk Şirin, “Öğretmen artık yalnızca ders veren kişi olmaktan çıktı. bu vakitte öğretmenlik ikiye ayrılacak. Birincisi eğitim tasarlayan ve içerik üreten öğretmenler. Başka küme ise öğrenciyi motive eden, öğrenmesi için onları hırslandıran ve yanlışsız bilginin kaynağı için onlara yol gösterenler. Burada kıymetli olan durum, motivasyondur. Bilgiyi alıcı yahut üretici olan kişinin motivasyonunu sağlayan rehberlik eden öğretmendir. Öğretmen modeli daima güncellenecek. İçerik üreten öğretmen modeline geçmiş olacağız. Düşünün bir öğretmen yalnızca kendi sınıfı kadar öğrenciye ulaşabilir. Lakin bu türlü içerik üreterek daha fazla öğrenciye ulaşmış olur. ” Konuşmasında geleceğin öğretmenliğine dikkat çeken Şirin, eğitimdeki meselelerin fakat öğretmenlerle çözüleceğini söylemiş oldu. Şirin; “21. yüzyıl ve geleceğin öğretmenleri için en değerli nokta zihnin esnek olmasıdır. Bilim daima değişen bir kavram ve elbette bir gün değişebilir. Öğretmen değişim ve dönüşüme inanmalıdır. Örneğin matematiğe gereksinim duyması için muhtaçlık yaratmak ve o tutkuyu sağlayabilmek öğretmenin gorevidir” dedi.
Yürüttüğü “1 Milyon Kitap” toplumsal sorumluluk projesi hakkında da bilgi veren Tatlı, “Okulöncesi periyotta zekâ demek, söz hazinesi demektir! Her sene 1 milyon çocuğa 6 milyon kitap dağıtmak istiyoruz” dedi. Sevimli projenin işleyişini şu biçimde anlattı: “Uzman bir grup eliyle yürütülen proje ile, konutunda kitap olmayan muhtaçlık sahibi çocuklara, bu projeye özel olarak hazırlanan altı kitaptan oluşan birinci kitap seti ikram ediliyor. bu biçimdece toplamda 1 milyon bebeğe birinci kitaplığını kurmada katkı sağlanıyor, ailelerine de kitap okumanın ehemmiyeti anlatılıyor.”
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı