Strench Strence ve Oyuncu Gücü, Psikolog Sport: “Zeigornik etkisi var”

achievable

New member
Kalkan pençesine veya kötü başlayan mevsimi düzeltmek için. . transfer piyasası İle ilgili Ocak Şampiyona, takımlarla birlikte oyuncuların isimleriyle çantaları yeniden başlatmak için oynadı. Bavul hazır olan futbolcular ve taraftarlar tanımlamak için sosyal medyaya bağlı Son pazar 'bombası' ve bir itfa yayını hayal et. Darbelerin epiloguyuz, kış penceresi aslında 3 Şubat'ta kapanacak ve eğer 'borsalar' yıllar önce David Beckham ise, Los Angeles galaksisinden Milan'a, Chelsea'den Fiorentina'ya Salah'a veya Perugia'dan Nakata'ya Roma, bugün hayran Cesare Casadei ile ilgili haberleri endişeyle 'sallıyor' (Lazio veya Turin'e girecek mi?) Veya Mor Pietro Comuzzo'nun Napoli'ye gidip gitmeyeceğini bilmek. Bununla birlikte, beklemenin, bu günlerde Rus dağlarında olduğu gibi yaşayan hayranların ruh hali üzerinde, öforiden şüpheciliğe geçerek etkileri var. Ve oyuncular bunun yerine çantalarının yukarı çıkıp indiğini görüyorlar. Herkes, büyük transfer piyasası uzmanlarından birinin sloganını atıfta bulunarak 'Here We Heat' ile gönderiyi bekleyecek.


“Transfer piyasası sadece ekonomik bir geçiş değil, aynı zamanda derin psikolojik etkileri olan bir fenomendir – Adnkronos selamını açıklıyor Pietro Bussotti, Spor Psikoloğu ve Psikologlar Düzeni Spor Psikolojisi Koordinatörü – Bir yandan taraftarlar için, takıma ait olma duygusunu güçlendirir veya zayıflatır, diğer yandan, nerede oynayacaklarını bilmeme, ancak eğitmeye devam eden belirsizliği ve kaygısını yaşayan oyuncular için Ve sahaya in. Sosyal medyadaki sesler, yayınlar, yorumlar fanı etkileyebilir ve kalp ekibine bağlı kaygılarını ve streslerini artırabilir. O zamanZeigornik Etkisiİnsanların kesintiye uğramış ve bitmemiş durumları daha iyi hatırladığı eğilimi tanımlayan Litvanyalı psikolog Bluma Zegarnik adından. Bu yüzden – gözlemliyor – abonelik gerginliği hayranları çekiyor ve dikkatini tekelleştiriyor. 3 Şubat'ın son dakikasına kadar, meraklı büyük darbe umuduna yapıştırılmış kalıyor “.


Sonunda bir futbolcu için Ocak ayında piyasada büyük bir trambolin, ikinci bir şans veya ret olabilir. “İşte bize yardım edecek Kendini belirleme teorisi – Bussotti gözlemler – yani, bir bireyin kuyu olması, üç ihtiyacın karşılanmasının sonucudur: özerklik, yetkinlik ve ilişkiler. Transfer piyasası sırasında, oyuncular özerklik üzerinde kontrol kaybı algısına sahip olabilirler, çünkü genellikle şirketlerin kararlarına maruz kalırlar ve her zaman kendi kaderlerinin ustaları değildirler. Anlaşma yapılabilir ama atlayabilir. Yetkinlik – devam ediyor – değerlendirme tarafından sorgulanıyor, sosyal ağlarda çılgın figürlere gidiyorlar ve bunun süper değerlendirme veya devalüasyon durumunda olumlu ve olumsuz etkileri var. Son nokta rapor: Bu adamlar profesyoneller – kesinlikle – aynı zamanda temas ve ilişkiler yaratan insanlar, arkadaşlarından, şehir ve taraftarların bağlantısından kopukluk. Bavul ile günler ve günler için hissetmek, aksine her zaman iyi değildir. Buna ek olarak, transfer beklentilerini, saldırganı veya savunucunun bir 'çöp' olmadığını göstermek için birkaç ayı vardır.

Sonuç olarak, “Genellikle milli takım oynadığımızda hepimizin CT olacağımızı da aktarma pazarı için geçerlidir. Aniden yabancı şampiyonalarda uzmanlaştık ve – spor psikologu diyoruz – çok iyi spor yöneticileri hayallerimiz için milyonlarca harcama yapmak için “. (Francesco Maggi tarafından)