achievable
New member
Çok uzmanlı bir spor markası olan Decathlon, 'İnsanları Sporun Harikalarına Taşıyın' şeklindeki yeni amacını ve yenilikçi ve sürdürülebilir sporu herkese ulaştırma yönündeki bu yeni tutkunun ardındaki stratejiyi tanıtıyor. Bu evrimin bir parçası olarak Decathlon, Decathlon'un sürdürülebilir iş modelinin merkezinde hareketi, yeni zirvelere ulaşma isteğini ve döngüselliği ifade etmeyi amaçlayan 'Orbita' logolu yeni markasını da görücüye çıkarıyor.
“Bugün Decathlon'un tarihi ve geleceği açısından çok özel bir an. Artık dünyanın spora her zamankinden daha fazla ihtiyacı var. Birleştirici bir güce sahiptir ve hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı iyileştirebilir. Decathlon'da insanlar, toplum ve gezegen üzerinde daha büyük bir olumlu etki yaratmak istiyoruz” diye açıklıyor Decathlon'un Küresel İcra Kurulu Başkanı Barbara Martin-Coppola.
Sürdürülebilirlik alanında Decathlon, 2050 yılına kadar Net Sıfır olmayı taahhüt etmiştir. Karbondan arındırma adımları şunlardır (Kapsam 1, 2 3): 2026'da mutlak CO2 emisyonlarında %20 azalma; 2030'da mutlak CO2 emisyonlarında %42 azalma ve 2050'ye kadar net sıfır emisyon. Decathlon, hedeflerine ulaşırken 2023'te art arda ikinci kez büyümeyi CO2 emisyonlarından ayırdı.
Ayrıca, tüm değer zinciri boyunca sürdürülebilirliği etkinleştirmek, süreçleri karbondan arındırmak ve döngüselliğe dayalı ve ürünlerin yaşam döngüsünü artıran yeni iş modellerinin önünü açmak için tedarikçiler ve ortaklarla yakın işbirliği içinde çalışıyor. Bu aynı zamanda Decathlon'un tüm ürün yelpazesinde ürünlerin ömrünü uzattığı ve müşterilerin ürünlerini yeniden kullanmalarına, onarmalarına ve geri dönüştürmelerine olanak sağladığı anlamına da geliyor.
Decathlon aynı zamanda e-ticaret sitesini global olarak yenileyerek dijitalin gücünden de yararlanıyor. Dijital tedarik zinciri, doğru tahmin, ürün çeşidi planlaması ve envanter ölçümlerini mümkün kılmak için yapay zeka araçları ve algoritmalarıyla yeniden tasarlandı. Bu zaten nakliye maliyetlerinin, karbon ayak izinin ve teslimat sürelerinin azaltılması açısından faydalar sağladı.
Sadece değil. Decathlon dünyanın en kapsayıcı organizasyonlarından biri olmayı hedefliyor. 2023 yılında Decathlon'un yönetim ekibi tarihinde ilk kez eşitliğe ulaştı ve şirket, De&I'de temsil, katılım ve ait olma, eylem ve küresel standartların belirlenmesi ve sınıfının en iyisi performansın ölçülmesi dahil olmak üzere 2026 için benzeri görülmemiş taahhütlerde bulundu.
Son olarak Decathlon, 9 kategori uzmanıyla yeni ve basitleştirilmiş bir marka portföyü aracılığıyla sporu herkese ulaştırma potansiyelini tam olarak kullanıyor: Quechua (dağ), Tribord (su ve rüzgar), Rockrider (açık havada bisiklet), Domyos (fitness), Kuikma (raket) ), Kipsta (takım sporları), Caperlan (yaban hayatı), Btwin (şehir planör ve hareketlilik) ve Inesis (hedef) ve 4 uzman marka: Van Rysel, Simond, Kiprun ve Solognac.
“Bugün Decathlon'un tarihi ve geleceği açısından çok özel bir an. Artık dünyanın spora her zamankinden daha fazla ihtiyacı var. Birleştirici bir güce sahiptir ve hem fiziksel hem de zihinsel sağlığı iyileştirebilir. Decathlon'da insanlar, toplum ve gezegen üzerinde daha büyük bir olumlu etki yaratmak istiyoruz” diye açıklıyor Decathlon'un Küresel İcra Kurulu Başkanı Barbara Martin-Coppola.
Sürdürülebilirlik alanında Decathlon, 2050 yılına kadar Net Sıfır olmayı taahhüt etmiştir. Karbondan arındırma adımları şunlardır (Kapsam 1, 2 3): 2026'da mutlak CO2 emisyonlarında %20 azalma; 2030'da mutlak CO2 emisyonlarında %42 azalma ve 2050'ye kadar net sıfır emisyon. Decathlon, hedeflerine ulaşırken 2023'te art arda ikinci kez büyümeyi CO2 emisyonlarından ayırdı.
Ayrıca, tüm değer zinciri boyunca sürdürülebilirliği etkinleştirmek, süreçleri karbondan arındırmak ve döngüselliğe dayalı ve ürünlerin yaşam döngüsünü artıran yeni iş modellerinin önünü açmak için tedarikçiler ve ortaklarla yakın işbirliği içinde çalışıyor. Bu aynı zamanda Decathlon'un tüm ürün yelpazesinde ürünlerin ömrünü uzattığı ve müşterilerin ürünlerini yeniden kullanmalarına, onarmalarına ve geri dönüştürmelerine olanak sağladığı anlamına da geliyor.
Decathlon aynı zamanda e-ticaret sitesini global olarak yenileyerek dijitalin gücünden de yararlanıyor. Dijital tedarik zinciri, doğru tahmin, ürün çeşidi planlaması ve envanter ölçümlerini mümkün kılmak için yapay zeka araçları ve algoritmalarıyla yeniden tasarlandı. Bu zaten nakliye maliyetlerinin, karbon ayak izinin ve teslimat sürelerinin azaltılması açısından faydalar sağladı.
Sadece değil. Decathlon dünyanın en kapsayıcı organizasyonlarından biri olmayı hedefliyor. 2023 yılında Decathlon'un yönetim ekibi tarihinde ilk kez eşitliğe ulaştı ve şirket, De&I'de temsil, katılım ve ait olma, eylem ve küresel standartların belirlenmesi ve sınıfının en iyisi performansın ölçülmesi dahil olmak üzere 2026 için benzeri görülmemiş taahhütlerde bulundu.
Son olarak Decathlon, 9 kategori uzmanıyla yeni ve basitleştirilmiş bir marka portföyü aracılığıyla sporu herkese ulaştırma potansiyelini tam olarak kullanıyor: Quechua (dağ), Tribord (su ve rüzgar), Rockrider (açık havada bisiklet), Domyos (fitness), Kuikma (raket) ), Kipsta (takım sporları), Caperlan (yaban hayatı), Btwin (şehir planör ve hareketlilik) ve Inesis (hedef) ve 4 uzman marka: Van Rysel, Simond, Kiprun ve Solognac.