Tohum Otizm Vakfı Sınıf Donanımı Projesi Kapsamında, 140. Özel Eğitim Sınıfı Adana Yüreğir’de Açıldı!

abbas

Global Mod
Global Mod
Adana’da Corteva Agriscience takviyesiyle İstiklal İlkokulu’nda malzeme donatılan sınıfın açılışı gerçekleşti.

Corteva Agriscience dayanağı ile otizmli çocukların gereksinimlerini karşılayacak özel eğitim malzemeleri ile donatılan sınıfın açılışı gerçekleşti.

Tohum Otizm Vakfı tarafınca Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan çocuklar ve gençlerin, tek dermanları olan eğitime ulaşmalarını sağlamak, çağdaş toplum şartlarında ömürlerini sürdürebilmelerine yönelik ihtiyaçlarını karşılamak ve gereksinimi olan devlet okullarına malzeme takviyesi sunmak hedefiyle yürütülen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında gereç donatılan 140. özel eğitim sınıf açılışı, Türkiye merkez ofisi Adana’da faaliyet gösteren Corteva Agriscience dayanağıyla İstiklal İlkokulu’nda gerçekleşti.

Corteva Agriscience dayanağı
ve Adana Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle gerçekleştirilen özel sınıfın açılış merasimine; Adana Yüreğir İlçe Ulusal Eğitim Şube Müdürü Kemal Kan, Yüreğir Rehberlik Araştırma ve Merkez Müdürü Duran Kuytak, İstiklal İlkokulu Müdürü Taner Gökmen katılırken Corteva Agriscience Türkiye tarafında Genel Müdürü Harun Toksöz, Mali İşler Müdürü Timur Toker, Üretim Müdürü Görkem Özbaki, Corteva Türkiye DAWN grubundan Tuğçe Biçer, Gökhan Koca, Merve Emel, Begüm Semerciler, Rengin Darıcı ile Tohum Otizm Vakfı Genel Müdür Vekili Özgül Gürel katıldı.

Tohum Otizm Vakfı tarafınca özel eğitim sınıflarının ülkü hale getirilmesi gayesiyle hayata geçirilen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında bugüne kadar; İzmir, Zonguldak, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Hatay, Konya vilayetlerinde 139 özel eğitim sınıfı açılmış, ailelere ve öğretmenlere yönelik özel eğitimler verilmiştir.

Otizmin günümüzde bilinen tek dermanı, erken teşhis ve daima, ağır, özel eğitimdir

Bugün dünyada her 44 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya geliyor. Bu sayı her yıl artış eğilimi gösteriyor. Doğuştan gelen ve çoklukla hayatın birinci senelerında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizmin en önemli belirtileri içinde; diğerleriyle göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada gerilik, parmağıyla ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanmak, çırpınmak, parmak ucu8nda yürümek, dönen objelere karşı çok ilgi ve takıntılı davranışlar sayılabiliyor. Ailelerin çocuklarında birebir yaşlarındaki öteki akranlarından farklı davranışlar ve belirtiler gözlemleniyorsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.

Bilimsel araştırmalar, erken teşhis ve yanlışsız bir eğitim sistemi ile ağır olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde ellisinde otizmin belirtilerinin denetim altına alınabildiğini, gelişim sağlanabildiğini, hatta kimi otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde öteki arkadaşlarından farkı kalmadığını gösteriyor.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı