İstanbul’da Evolog’un takviyesi ile Mustafa Kemal İlkokulu’nda özel eğitim sınıfına gereç donanımı gerçekleştirildi
Tohum Otizm Vakfı, Evolog’un takviyesi ile özel eğitim sınıf donanımı projesi kapsamında İstanbul’da bulunan Mustafa Kemal İlkokulu’nda özel eğitim sınıfının malzeme donanımını gerçekleştirdi.
Tohum Otizm Vakfı tarafınca Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan çocuklar ve gençlerin, tek dermanları olan eğitime ulaşmalarını sağlamak, çağdaş toplum şartlarında ömürlerini sürdürebilmelerine yönelik ihtiyaçlarını karşılamak ve gereksinimi olan devlet okullarına malzeme takviyesi sunmak hedefi ile yürütülen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında gereç donatılan özel eğitim sınıf açılışlarına bir yenisi daha ekledi.
Evolog ve İstanbul Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile gerçekleştirilen özel sınıfın açılışı yetkililerin iştiraki ile gerçekleşti. Bu açılışlar ile birlikte Tohum Otizm Vakfı’nın Türkiye çapında gerçekleştirdiği sınıf donanımı projesi kapsamında 156 sınıfa ulaşılmış oldu.
Tohum Otizm Vakfı tarafınca özel eğitim sınıflarının ülkü hale getirilmesi hedefiyle hayata geçirilen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında bugüne kadar; İzmir, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Konya, Zonguldak, Tekirdağ, Giresun ve Elazığ illerinde 155 özel eğitim sınıfı açılmış, ailelere ve öğretmenlere yönelik özel eğitimler verilmiştir.
Otizmin günümüzde bilinen tek devası, erken teşhis ve daima, ağır, özel eğitimdir
Bugün dünyada her 44 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya geliyor. Bu sayı her yıl artış eğilimi gösteriyor.
Doğuştan gelen ve ekseriyetle hayatın birinci senelerında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizmin en önemli belirtileri içinde; diğerleriyle göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada gerilik, parmağıyla ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanmak, çırpınmak, parmak ucunda yürümek, dönen objelere karşı çok ilgi ve takıntılı davranışlar sayılabiliyor.
Ailelerin çocuklarında tıpkı yaşlarındaki başka akranlarından farklı davranışlar ve belirtiler gözlemleniyorsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.
Bilimsel araştırmalar, erken teşhis ve yanlışsız bir eğitim sistemi ile ağır olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde ellisinde otizmin belirtilerinin denetim altına alınabildiğini, gelişim sağlanabildiğini, hatta birtakım otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde öbür arkadaşlarından farkı kalmadığını gösteriyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
Tohum Otizm Vakfı, Evolog’un takviyesi ile özel eğitim sınıf donanımı projesi kapsamında İstanbul’da bulunan Mustafa Kemal İlkokulu’nda özel eğitim sınıfının malzeme donanımını gerçekleştirdi.
Tohum Otizm Vakfı tarafınca Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) tanısı olan çocuklar ve gençlerin, tek dermanları olan eğitime ulaşmalarını sağlamak, çağdaş toplum şartlarında ömürlerini sürdürebilmelerine yönelik ihtiyaçlarını karşılamak ve gereksinimi olan devlet okullarına malzeme takviyesi sunmak hedefi ile yürütülen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında gereç donatılan özel eğitim sınıf açılışlarına bir yenisi daha ekledi.
Evolog ve İstanbul Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile gerçekleştirilen özel sınıfın açılışı yetkililerin iştiraki ile gerçekleşti. Bu açılışlar ile birlikte Tohum Otizm Vakfı’nın Türkiye çapında gerçekleştirdiği sınıf donanımı projesi kapsamında 156 sınıfa ulaşılmış oldu.
Tohum Otizm Vakfı tarafınca özel eğitim sınıflarının ülkü hale getirilmesi hedefiyle hayata geçirilen Sınıf Donanımı Projesi kapsamında Türkiye’nin dört bir yanında bugüne kadar; İzmir, Mardin, Çanakkale, Sivas, Batman, Antalya, Artvin, Diyarbakır, İstanbul, Balıkesir, Mardin, Muş, Van, Bursa, Ankara, Ardahan, Manisa, Şanlıurfa, Muğla, Konya, Zonguldak, Tekirdağ, Giresun ve Elazığ illerinde 155 özel eğitim sınıfı açılmış, ailelere ve öğretmenlere yönelik özel eğitimler verilmiştir.
Otizmin günümüzde bilinen tek devası, erken teşhis ve daima, ağır, özel eğitimdir
Bugün dünyada her 44 çocuktan 1’i otizm riski ile dünyaya geliyor. Bu sayı her yıl artış eğilimi gösteriyor.
Doğuştan gelen ve ekseriyetle hayatın birinci senelerında fark edilen gelişimsel bir farklılık olan otizmin en önemli belirtileri içinde; diğerleriyle göz teması kurmamak, ismi söylendiğinde bakmamak, konuşmada gerilik, parmağıyla ile istediği şeyi gösterememek, akranlarının oynadığı oyunlara ilgi göstermemek, sallanmak, çırpınmak, parmak ucunda yürümek, dönen objelere karşı çok ilgi ve takıntılı davranışlar sayılabiliyor.
Ailelerin çocuklarında tıpkı yaşlarındaki başka akranlarından farklı davranışlar ve belirtiler gözlemleniyorsa vakit kaybetmeden otizm konusunda uzman bir çocuk ergen psikiyatristine başvurmaları gerekiyor.
Bilimsel araştırmalar, erken teşhis ve yanlışsız bir eğitim sistemi ile ağır olarak eğitim alan çocukların yaklaşık yüzde ellisinde otizmin belirtilerinin denetim altına alınabildiğini, gelişim sağlanabildiğini, hatta birtakım otizmli çocukların ergenlik yaşına geldiklerinde öbür arkadaşlarından farkı kalmadığını gösteriyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı