Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği’nin “Köy Okulları” Projesi 2022’de 372 Köyde 13 Bini Aşkın Çocuğa Ulaştı

abbas

Global Mod
Global Mod
Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği’nin hayata geçirdiği “Yarını Kodlayanlar” çatısı altında yürütülen “Köy Okulları” projesi, 2022’de de teknolojiyi çocukların ayağına getirmeye devam etti. Gezici eğitimlerle 372 köyü dolaşarak 13 bini aşkın çocuğa ulaşan projede, toplam 43 köy okulunda tam donanımlı teknoloji sınıfları açılarak etraf köyler de dahil olmak üzere 8 bini aşkın çocuğa teknoloji eğitimi verildi.

Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği’nin dijital geleceğe hazır kuşaklar yetiştirilmesi gayesiyle hayata geçirdiği “Yarını Kodlayanlar” çatısı altında yürütülen “Köy Okulları” projesi, 2022 yılında da kırsal bölgelerdeki öğrencilerin teknolojiye erişimini artırmaya devam etti. Proje kapsamında toplam 43 köy okulunda tam donanımlı teknoloji sınıfları açılarak etraf köyler de dahil 8 bini aşkın çocuğa kodlama başta olmak üzere çeşitli teknoloji eğitimleri verildi. Öbür yandan, gezici eğitimlerle 372 köy dolaşılarak 13 bini aşkın çocuğun teknolojiyle tanışması sağlandı. Projede ailelere yönelik özel buluşma ve eğitimler de düzenlenerek yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaşıldı. “Köy Okulları” projesiyle yakın devirde 2 okulda daha teknoloji sınıfları açılarak toplam 45 okula ulaşılması hedefleniyor.



Türkiye Vodafone Vakfı Lideri Hasan Süel, şunları söylemiş oldu:

“Eğitimde fırsat eşitliği konusunda hepimizin elimizi taşın altına koymamız gerekiyor. Biz hem bu toplumsal muhtaçlığa cevap vermek, birebir vakitte donanım ve eğitim manasında köy okullarındaki çocuklarımıza yarar sağlamak gayesiyle ‘Köy Okulları’ projesini başlattık. Bu projeyle, köy okullarında okuyan çocuklarımıza yalnızca ilişki hizmeti sunmakla kalmıyor, tam donanımlı teknoloji sınıflarında eğitimlerini aksatmadan sürdürebilmeleri için takviye oluyor ve çocuklarımızın teknoloji okuryazarlığını artırıyoruz. Bugüne kadar 43 okulda teknoloji sınıfı açtık. Verdiğimiz eğitimlerle çevre köyler dahil olmak üzere 8 binden çok çocuğa ve yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaştık. Ayrıca, gezici eğitimlerle 372 köyü dolaşarak 13 bini aşkın çocuğumuzun teknoloji eğitimi almasını sağladık. Hedefimiz, 3 köy okulumuzda daha teknoloji sınıfları açmak. bu biçimdece, teknoloji sınıflarımızın toplam sayısı 45’e çıkacak. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, köy okullarında kurduğumuz teknoloji sınıflarıyla, dijitalleşmeye muhtaçlığı olan lakin erişim imkânı olmayan öğrencilerimiz için bir fırsat penceresi açmanın, teknolojiyi çocuklarımızın ayağına getirmenin memnunluğunu yaşıyoruz. Açtığımız ve açacağımız teknoloji sınıflarıyla, donanım ve eğitim manasında köy okullarındaki çocuklarımıza yarar sağlamaya devam edeceğiz.”



Habitat Derneği İdare Konseyi Lideri Sezai Hazır ise şu biçimde konuştu:

“Fırsat eşitsizliğini azaltma noktasında süratle gelişen teknolojinin değerli bir yeri olduğu yadsınamaz. Bu kapsamda başlatmış olduğumız ‘Yarını Kodlayanlar’ projesi 6. yılını geride bırakıyor. Bu proje ile çocuklar teknolojiyi yalnızca tüketmeyi değil hem de teknoloji aracılığı ile üretmeyi bilen bireyler de olarak yetişecekler. Bu doğrultuda verdiğimiz eğitimlerle hem öğretmenlerimizin kapasitesini artırıyor birebir vakitte öğrencilerimize katkı sunuyoruz. Geçtiğimiz yıl başlatmış olduğumız teknoloji sınıfı kurulumlarıyla köy okullarıyla daha yakın temasa geçerek, dijital öğrenme ekosistemlerini alışık oldukları yerlere taşımış olduk. bu biçimdece okulda yalnızca öğretmenler değil, çocuklar da kendi ortalarında birbirlerine öğrendiklerini anlatarak bu sürece katkı sunuyorlar. Bu teknoloji sınıflarının yaşayan bir yer olması bu yüzden değerli. Projemiz ile köy okullarında daha fazla çocuğa erişmek için çalışmalara yüksek motivasyonla devam ediyoruz.”



Motivasyon artışı sağlandı


“Köy Okulları” projesine özel olarak hazırlanan toplumsal tesir raporuna nazaran, 2022’de projeden faydalanan öğrencilerin gözünden kendilerindeki en büyük iki değişim motivasyon (%65,88) ve 21. yy. yetkinlikleri (%65,58) başlıklarında oldu. Veliler çocuklarının eğitimine dair motivasyon artışı ve geleceğe yönelik dertlerde azalma başlığında %77’lik bir değişim meydana geldiğini belirtirken, öğretmenler ise projeden en çok farkındalık (%75) ve motivasyon ve gelecek algısı (%72) başlıklarında etkilendiğini tabir etti.



Yatırımın toplumsal getirisi yüksek oldu

Rapora nazaran, projeye yatırılan her 1 TL’lik yatırım için 7,6 TL’lik sosyal kıymet yaratıldı. Bu bedelin %79’u öğrencilerde, %19’u velilerde ve %2’si öğretmenlerde yaratılan değişimden kaynaklandı.



Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı

“Köy Okulları” projesi, 2022’de Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na da direkt ve dolaylı olarak katkı sağladı. Proje, bilhassa Nitelikli Eğitim; Sanayi, Yenilikçilik ve Altyapı; Eşitsizliklerin Azaltılması ve Maksatlar İçin İştirakler emellerine katkı sundu.



35 farklı mevzuda eğitim verildi


“Köy Okulları” projesi kapsamında açılan teknoloji sınıflarında ilkokul ve ortaokul öğrencilerine 2022’de Scratch, Tinkercad ve Micro:bit olmak üzere 3 ana başlıkta ve 35 farklı hususta eğitim alma imkânı sunuldu. Teknoloji sınıfları için toplam 60 kişilik özel bir eğitmen takımı eğitim süreçlerine istekli olarak takviye verdi. Projeksiyon aygıtı, üç boyutlu kalem, bilgisayar, üç boyutlu yazıcı, eğitim ve STEM kitleri, Zoom irtibat ve aktiflik araçlarının yer aldığı sınıflarda bir bilim kitaplığı köşesi de bulunuyor.



Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı