achievable
New member
Unutmak the
ve astronomik rakamlar Şu anda 60 metrelik büyük Imocas'ta devam eden Vendée Globe gibi üst düzey okyanus ötesi yarışlar ve milyoner bütçeleri. O ayrılmak üzere
Mini Küre Yarışıteknelerde belki daha küçük olabilir ancak bunun nasıl olacağı belli değil: 5.80 metre gezegenin tek başına çevresini dolaşmaya yetecek uzunlukta
ekonomi ve sadelik formülü altında. Bu, yaklaşık beş yıl önce volkanik maceraperest ve diğer başarılı yelkencilik girişimlerinin organizatörü olan ve yıllar önce Altın Küre Yarışı'nı 70'lerle donatılmış retro teknelerde tek başına başlatan Don McIntyre tarafından doğan bu yeni tekne sınıfının ilk yarışıdır. daha sonra aynı tip vintage teknelere sahip mürettebattan biri olan Ocean Globe Yarışı.
Mini Küre Yarışı bunun yerine monotip teknelere adandı; yani tamamı Polonyalı tasarımcı Janusz Maderski tarafından aynı projeden alınmış, marin kontrplak ve epoksi reçineden kendi kendine inşa edilmiş, ancak modern ve verimli bir yelken planı ve eklentileri olan, yetenekli, yetenekli tekneler. Güçlü rüzgarlar ve dalgalı denizlerde sonsuz okyanus kaymalarını destekleme: yaratıcının amaçladığı gibi, azaltılmış deplasmanla basitlik ve performans arasında bir uzlaşma: yalnızca 700 kg. Dünya turuna çıkacak olanlardan 13'ü erkek, 2'si kadın 15 kişi olacak. Omurgası su içinde olan bu küçük teknenin tahmini maliyeti 30.000 euro civarında. Karşılaştırıldığında, zaten küçük olan Mini 6.50'ler gemilere benziyor.
Bu mini teknelerin bir yarışta yarışması ilk kez olmuyor ve aslında MGR 2025'in “ısınma” yarışı, 28 Aralık Cumartesi günü Portekiz'in Lagos kentinden başlayarak 5.80 sınıfındaki üçüncü transatlantik yarışı olacak. Mini Globe'a hak sayılan Lanzarote'de mola ve 23 Şubat'ta dünya turunun başlayacağı Antigua'ya varış. Vendée'den farklı olarak duraklar var: Panama, Gizemli Ada, Tahiti, Tonga, Fiji, Darwin, Cocos, Mauritius, Durban Cape Town, St Helena, Recife ve tabii ki Antigua'da bitiyor. Rota büyük ölçüde ekvator boyunca uzanıyor, Horn Burnu ve Leeuwin'den kaçınıyor ancak Ümit Umut'tan geçiyor.
Yarış sunumunda McIntyre şöyle yazıyor: “İnsanlara MGR'ye ne olacağını ilk kez açıkladığımda çoğu kişi başlarını sallıyor ve 'imkansız' diyor ya da sadece bana inanamayarak bakıyor. Bu bir Vendée Globe değil Elbette, ancak özel denizciler için pek çok kişiye ilham vermesi ve şaşırtması kaçınılmaz olan ulaşılabilir ve erişilebilir bir macera. 15 yatlık filonun tamamı bir Imoca folyosundan daha az değerlidir“. Yarış yakın zamanda, tanınmamak isteyen ve yeni oluşturulan 5.80 sınıfını 2030'a kadar destekleyecek bir hayırsever tarafından 2007 yılında kurulan Alma Humans'ın sponsorluğunu buldu: “sponsorun yazdığına göre amacımız, hak eden insanları desteklemektir genellikle kendi alanlarında parlak olan ancak kitleler tarafından pek tanınmayan kişilerdir.”
İlk Mini Küre Yarışı, Britanyalı John Guzzwell ve 25 yaşındaki devasa Guzzwell'in bazı zorluklarla karşılaştığı, altı metrenin biraz üzerindeki mini teknesi “Trekka”nın tarihi tek kişilik girişiminin ellinci yıldönümünü kutlamak için tasarlandı. Girmek için kendisi inşa etmiş, Laurent Giles tarafından tasarlanan ve diğer iki Britanyalı, Patrick Ellam ve Colin Mudie'nin üzerinde geçtiği benzer bir tekne olan “Sopranino” sloopundan esinlenerek kendisi inşa etmişti. 1952'de Atlantik. Guzwell bunun yerine navigasyonu tek başına daha iyi yönetmek için devriye gezmeye ve ayrık rota donanımına karar verdi. Yine Giles tarafından tasarlandı ve işte Guzzwell'in bizzat kendisi tarafından kırlangıç kuyruğu bağlantıları ve değerli ahşaplarla ustalıkla inşa edilmiş 6,25 metrelik Trekka: İnşaat alanı Victoria BC, Kanada'daki bir balık ve patates kızartması dükkanının arkasındaki barakaydı.
Yolculuk 1955 ile 1959 yılları arasında 4 yıl sürdü ve küçük teknelerdeki yüzlerce yalnız denizciye ilham veren ve şimdilik en yeni örneklerini Mini Küre'de bulan “Dünya Turu Trekka”da anlatıldı: rota aslında Guzzwell'in takip ettiği ile hemen hemen aynı ve onu “patron” olarak adlandırıldığı yarışın onur gözlemcisi olarak almalıydı. Ama Long John geçen ağustos ayında 94 yaşında öldü ve Kanada'daki evinde sayısız yolculuktan sonra – takdir edilen “Modern Ahşap Yat İnşaatı” teknik kitabına ek olarak -. “McIntyre MGR ekibi, vefatından önce 2025-2026 Alma Mini Küre Yarışı'nda Yarış Patronu rolünü kabul etmesinden onur duydu. Onun mirası dünyanın her yerindeki denizcilere ve hayalperestlere ilham vermeye devam edecek” şeklinde veda etti organizatörler.
ve astronomik rakamlar Şu anda 60 metrelik büyük Imocas'ta devam eden Vendée Globe gibi üst düzey okyanus ötesi yarışlar ve milyoner bütçeleri. O ayrılmak üzere
Mini Küre Yarışıteknelerde belki daha küçük olabilir ancak bunun nasıl olacağı belli değil: 5.80 metre gezegenin tek başına çevresini dolaşmaya yetecek uzunlukta
ekonomi ve sadelik formülü altında. Bu, yaklaşık beş yıl önce volkanik maceraperest ve diğer başarılı yelkencilik girişimlerinin organizatörü olan ve yıllar önce Altın Küre Yarışı'nı 70'lerle donatılmış retro teknelerde tek başına başlatan Don McIntyre tarafından doğan bu yeni tekne sınıfının ilk yarışıdır. daha sonra aynı tip vintage teknelere sahip mürettebattan biri olan Ocean Globe Yarışı.
Mini Küre Yarışı bunun yerine monotip teknelere adandı; yani tamamı Polonyalı tasarımcı Janusz Maderski tarafından aynı projeden alınmış, marin kontrplak ve epoksi reçineden kendi kendine inşa edilmiş, ancak modern ve verimli bir yelken planı ve eklentileri olan, yetenekli, yetenekli tekneler. Güçlü rüzgarlar ve dalgalı denizlerde sonsuz okyanus kaymalarını destekleme: yaratıcının amaçladığı gibi, azaltılmış deplasmanla basitlik ve performans arasında bir uzlaşma: yalnızca 700 kg. Dünya turuna çıkacak olanlardan 13'ü erkek, 2'si kadın 15 kişi olacak. Omurgası su içinde olan bu küçük teknenin tahmini maliyeti 30.000 euro civarında. Karşılaştırıldığında, zaten küçük olan Mini 6.50'ler gemilere benziyor.
Bu mini teknelerin bir yarışta yarışması ilk kez olmuyor ve aslında MGR 2025'in “ısınma” yarışı, 28 Aralık Cumartesi günü Portekiz'in Lagos kentinden başlayarak 5.80 sınıfındaki üçüncü transatlantik yarışı olacak. Mini Globe'a hak sayılan Lanzarote'de mola ve 23 Şubat'ta dünya turunun başlayacağı Antigua'ya varış. Vendée'den farklı olarak duraklar var: Panama, Gizemli Ada, Tahiti, Tonga, Fiji, Darwin, Cocos, Mauritius, Durban Cape Town, St Helena, Recife ve tabii ki Antigua'da bitiyor. Rota büyük ölçüde ekvator boyunca uzanıyor, Horn Burnu ve Leeuwin'den kaçınıyor ancak Ümit Umut'tan geçiyor.
Yarış sunumunda McIntyre şöyle yazıyor: “İnsanlara MGR'ye ne olacağını ilk kez açıkladığımda çoğu kişi başlarını sallıyor ve 'imkansız' diyor ya da sadece bana inanamayarak bakıyor. Bu bir Vendée Globe değil Elbette, ancak özel denizciler için pek çok kişiye ilham vermesi ve şaşırtması kaçınılmaz olan ulaşılabilir ve erişilebilir bir macera. 15 yatlık filonun tamamı bir Imoca folyosundan daha az değerlidir“. Yarış yakın zamanda, tanınmamak isteyen ve yeni oluşturulan 5.80 sınıfını 2030'a kadar destekleyecek bir hayırsever tarafından 2007 yılında kurulan Alma Humans'ın sponsorluğunu buldu: “sponsorun yazdığına göre amacımız, hak eden insanları desteklemektir genellikle kendi alanlarında parlak olan ancak kitleler tarafından pek tanınmayan kişilerdir.”
İlk Mini Küre Yarışı, Britanyalı John Guzzwell ve 25 yaşındaki devasa Guzzwell'in bazı zorluklarla karşılaştığı, altı metrenin biraz üzerindeki mini teknesi “Trekka”nın tarihi tek kişilik girişiminin ellinci yıldönümünü kutlamak için tasarlandı. Girmek için kendisi inşa etmiş, Laurent Giles tarafından tasarlanan ve diğer iki Britanyalı, Patrick Ellam ve Colin Mudie'nin üzerinde geçtiği benzer bir tekne olan “Sopranino” sloopundan esinlenerek kendisi inşa etmişti. 1952'de Atlantik. Guzwell bunun yerine navigasyonu tek başına daha iyi yönetmek için devriye gezmeye ve ayrık rota donanımına karar verdi. Yine Giles tarafından tasarlandı ve işte Guzzwell'in bizzat kendisi tarafından kırlangıç kuyruğu bağlantıları ve değerli ahşaplarla ustalıkla inşa edilmiş 6,25 metrelik Trekka: İnşaat alanı Victoria BC, Kanada'daki bir balık ve patates kızartması dükkanının arkasındaki barakaydı.
Yolculuk 1955 ile 1959 yılları arasında 4 yıl sürdü ve küçük teknelerdeki yüzlerce yalnız denizciye ilham veren ve şimdilik en yeni örneklerini Mini Küre'de bulan “Dünya Turu Trekka”da anlatıldı: rota aslında Guzzwell'in takip ettiği ile hemen hemen aynı ve onu “patron” olarak adlandırıldığı yarışın onur gözlemcisi olarak almalıydı. Ama Long John geçen ağustos ayında 94 yaşında öldü ve Kanada'daki evinde sayısız yolculuktan sonra – takdir edilen “Modern Ahşap Yat İnşaatı” teknik kitabına ek olarak -. “McIntyre MGR ekibi, vefatından önce 2025-2026 Alma Mini Küre Yarışı'nda Yarış Patronu rolünü kabul etmesinden onur duydu. Onun mirası dünyanın her yerindeki denizcilere ve hayalperestlere ilham vermeye devam edecek” şeklinde veda etti organizatörler.