1915 Çanakkale Köprüsü 26 Şubat’ta açılıyor

Musa

New member
ÇANAKKALE (İHA) – Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, dün kabine toplantısı daha sonrası yaptığı açıklamada müjdeli haberi verdi. Erdoğan, 1915 Çanakkale Köprüsü‘nün 26 Şubat Cumartesi günü açılacağını duyurdu.

Dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü‘nde geçtiğimiz günlerde tamamlanan asfaltlama çalışmalarının akabinde gözler açılı tarihine kilitlenmişti. Dün akşam kabine toplantısı daha sonrası kameralar karşına geçen Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, köprünün 26 Şubat Cumartesi günü hizmete gireceğini söylemiş oldu.

Asya ve Avrupa Çanakkale Boğazı’nda birinci defa birbirine bağlanacak

Asya ile Avrupa kıtalarını Çanakkale Boğazı’nda birinci sefer birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü‘nün temeli, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafınca 18 Mart 2017’de atılmıştı. Dünyada tesirini sürdüren Covid-19 salgınına karşın şantiyede çalışmalar aksamazken, açılışı 18 Mart 2023’te açılması beklenen köprünün de hizmete girme tarihi bir yıl erkene alınarak 18 Mart 2022 olarak açıklanmıştı. Son gelişmelerle birlikte süratli ilerleyen çalışmalar kararı köprünün 26 Şubat’ta hizmete gireceği resmen açıklanmış oldu. Ortadan geçen 5 yıllık mühlet sonunda Malkara ile Çanakkale içinde 1915 Çanakkale Köprüsü‘nü de içeren 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre temas yolundan oluşuyor.

“26 Şubat 2022’de hizmete sunuyoruz”

Önümüzdeki hafta sonu açılışı yapılacak 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara Çanakkale Otoyolu Projesi hakkında dün akşam açıklama yapan Lider Erdoğan, “1915 Çanakkale Köprüsü, 88 kilometresi otoyol ve 13 kilometresi temas yolu olmak üzere toplam 101 kilometre uzunluğa sahip Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi’nin kıymetli bir modülüdür. Orta ve yan açıklıkları ile yaklaşım viyadüklerinin toplamıyla, geçiş uzunluğu 4 bin 608 metreye ulaşan bu köprü, kendi alanında dünyada birinci sırada yer alan bir yapıttır. Köprünün 2023 metrelik orta açıklığı Cumhuriyetimizin 100’üncü kuruluş yıl dönümünü, 318 metrelik çelik kuleleri de Çanakkale Deniz Zaferi’nin kazanıldığı 18 Mart 1915’i sembolize etmektedir. Deniz düzeyinden yüksekliği 16 metrelik top mermisi figürü ile birlikte 334 metreyi bulan köprümüz, bu bakımdan da dünyada birinci sırada yer almaktadır. Hizmete açacağımız otoyol projesi, Malkara-Çanakkale ortasını 40 kilometre kısaltırken, Lapseki- Gelibolu içinde feribot ile saatler süren geçiş sürecini 6 dakikaya indirecektir. Yaklaşık 5 bin 100 işçi ve 740 adet iş makinesiyle gece gündüz çalışarak tamamladığımız otoyolumuzu ve köprümüzü 26 Şubat 2022’de hizmete sunuyoruz” dedi.

Her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton yükündeki tabliye bloklarının bağlanacağı askı halatlarının ana halatlara montaj süreci 6 Temmuz 2021’de başlamıştı. 12 Aralık 2021’de de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iştirakiyle, Asya ve Avrupa’daki kule ayaklarının orta açıklığına son tabliye bloğu yerleştirilmişti.

18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’ni simgeleyecek

Dünyanın en büyük asma köprüsü unvanına da sahip olan köprünün ayakları 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’ni simgeliyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafınca 18 Mart 2017’de temeli atılan ve Çanakkale’nin Lapseki ilçesine bağlı Şekerkaya ile Gelibolu’nun Sütlüce mevkii içinde üretimi süren 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları 16 Mayıs Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın görüntü konferansla katıldığı merasimle tamamlanmış ve 32 bloktan oluşan köprünün ayak yüksekliği 318 metreye ulaşmıştı.

Avrupa’dan Türkiye’nin güneybatısına kesintisiz erişim

Toplam 324 kilometrelik uzunluğa sahip olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin 4,6 kilometrelik kısmını 1915 Çanakkale Köprüsü, 83,4 kilometrelik kısmını ise Malkara-Çanakkale içindeki otoyol oluşturuyor. Proje Malkara yerleşiminin güneyinden ve Şarköy ilçesinin batısından geçtikten daha sonra güneybatıya yönelerek Evreşe ilçesinin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşacak. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce – Şekerkaya mevkileri içinde yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Lapseki ilçesi Şekerkaya mevkiine ulaşacak. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün tamamlanmasıyla, Marmara Bölgesi ile Kuzey Ege’yi birbirine bağlayacak. Kınalı- Tekirdağ- Çanakkale- Savaştepe Otoyolu Projesi’nin bitmesiyle de Avrupa’dan Türkiye’nin Güneybatısındaki endüstriyel bölgelere kesintisiz erişim sağlanmış olacak.

İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak

İstanbul’un, Avrupa ve Anadolu içinde üstlendiği ağır transit trafik yükü hafifçeleyecek. Batı Anadolu boyunca hala İstanbul merkezli Batı-Doğu aksı üzerinde ağırlaşan trafik yükü Marmara Denizi’nin batı kıyısından güney istikametine yanlışsız dengelenecek. Çanakkale Boğazı’nı geçmek için bayram ve tatil devirlerinde saatlerce sürebilen feribot bekleme müddetleri ile yaklaşık 1,5 saat ile 5 saat içinde süren seyahat mühleti, altı dakikaya inmiş olacak.

Tatilcilerin feribot zahmeti bitecek

Marmara ile Trakya’dan Çanakkale ve Ege Bölgesi’ne gelen tatilciler, yaz döneminde her yıl uzun araç kuyruklarından şikayet ediyordu. Köprünün tamamlanmasıyla birlikte vatandaşlar kuyruk beklemeden Çanakkale Boğazı’nı 6 dakikada geçebilecek.

Asya ve Avrupa altıncı kere birleştirilmiş olacak

1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü defa, toplamda ise 6. kere birleştirilmiş olacak. 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik zirve noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına sahip.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun önümüzdeki günlerde Çanakkale’ye gelerek, köprü üstündeki son çalışmaları inceleyeceği ve 26 Şubat’taki açılış merasimine katılacağı öğrenildi. – ÇANAKKALE


İhlas Haber Ajansı – İktisat

1915 Çanakkale Köprüsü, Recep Tayyip Erdoğan, cumhurbaşkanı, Çanakkale, İktisat, Haberler