2. Memleketler arası Turizm Gastronomisi Yatırımları ve Ağırlama Doruğu Antalya’da başladı

Musa

New member
ANTALYA (AA) – Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Lideri Sururi Çorabatır, turizmde erken rezervasyon satışlarının, 2019 sayılarına yaklaşılacağı konusunda dalı umutlandırdığını söylemiş oldu.

Bu yıl ikincisi düzenlenen Milletlerarası Turizm Gastronomisi Yatırımları ve Ağırlama Tepesi FSUMMIT, Antalya‘da Kundu Turizm Merkezi’ndeki bir otelde başladı.

Çorabatır, tepenin açılışında yaptığı konuşmada, seyahat hareketlerinin sonlandırıldığı, uçuşların durdurulduğu süreçte turizm kadar yeme ve içme dalının de olumsuz etkilendiğini belirtti.

Alınan önlemler ve iş birliği sonucunda süreci daha ölçülü geçirdiklerini söz eden Çorabatır, “Pandemi etkisinin yavaş yavaş geride kalması, ülkelerin seyahat kısıtlamalarını kaldırması, gastronomi üzere alternatif turizm çeşitlerinin bir anda devreye girecek olması ile bu yıl turizm sayılarının yüzümüzü güldüreceği beklentisi içerisindeyiz. Geçtiğimiz yıla oranla erken rezervasyon satışları, 2019 sayılarına epeyce yaklaşacağımız konusunda bizi umutlandırıyor.” diye konuştu.

“Rusya, Ukrayna gerginliğine yönelik önlemlerimizi alıyoruz”

Turizmde değerli pazarlardan olan Rusya ile Ukrayna içindeki gerginliğe değinen Çorabatır, “Rusya ile Ukrayna içindeki gerginlik hala devam ediyor. İnşallah kısa müddette barışçıl bir biçimde biter. Biz de bundan fazlaca da etkilenmeyiz. Lakin biz bununla ilgili çalışmalarımızı, önlemlerimizi Kültür ve Turizm Bakanlığı ile yapılacak tüm stratejik hareketleri birlikte yapmaya başladık. Çabucak onun önlemlerini alıyoruz.” dedi.

Sururi Çorabatır, globalleşen dünyada insanların turizm anlayışının çeşitli toplumsal, kültürel ve teknolojik gelişmelerle değişkenlik gösterdiğini, tatil anlayışının artık değişmeye başladığını bildirdi.

Bilhassa gastronomi turizmine yönelik eğilimin arttığına işaret eden Çorabatır, şunları söylemiş oldu:

“Her 100 şahıstan 25’i gastronomi için seyahat ediyor, bu sayılar her yıl giderek artıyor. Turizmde en yeterli geliri olan alan gastronomi. Ülkemize gelen ziyaretçiler de deniz, kum, güneş üzere klasik tatil anlayışının haricinde farklı yeme ve içme faaliyetlerini tercih etmeye başladı, ülkemiz bu bakımdan epeyce varlıklı altyapıya sahip. Dünyada en düzgün üç mutfak içinde Türk mutfağı da yer alıyor.”

Kaliteli hizmet, Antalya‘yı dünya markası haline getirdi

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Lideri Erkan Yağcı da Antalya‘nın “Türkiye’nin turizm başkenti” imajını tüm özellikleriyle yansıttığını belirtti.

Antalya‘nın dünya turizminde marka kent olduğunu vurgulayan Yağcı, “Türkiye’de bulunan her iki yataktan biri Antalya‘da. Türkiye’ye gelen her 3 turistten biri Antalya‘ya geliyor. Türkiye’de yapılan gecelemenin yaklaşık yüzde 55’i bu kentte yapılıyor. Bu niçinle Antalya turizmin başşehri. Antalya’da bin civarında bakanlık dokümanlı tesisimiz var ve bunun 420’si 5 yıldızlı otel. Dünyada en çok ziyaretçi kabul eden 10 kentten biri de Antalya.” diye konuştu.

Kentte turizm alanında verilen hizmetin ve yiyecek içecek kalitesinin devasa yükseklikte düzeyde olduğunu aktaran Yağcı, bu durumun konuk memnuniyetini de daha üst sıralara taşıdığını kaydetti. Antalya’nın kaliteli hizmeti ile turizmde başarılı olduğunu söz eden Yağcı, “Antalya’yı artık gastronominin de başşehri dememiz lazım. Zira girdiğiniz her otelde mükemmel gastronomi örneği, süper bir yiyecek içecek hizmetinin sunulduğu bir ortam var.” dedi.

Yağcı, uygunlukta hudut olmadığını, daha güzelini yapmak için faal çalışmalar yürüttüklerini bildirdi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Turizm Danışmanı Osman Ayık da gastronominin turizmi geliştirecek en kıymetli alanlardan biri olduğunu söylemiş oldu.

Turizmde dünya trendlerinin konuşulacağı tepe, yarın sona erecek.

AA / Hatice Özdemir Tosun – İktisat