5 e modeli hangi ders ?

Ethereum

Global Mod
Global Mod
5E Modeli Nedir?

5E modeli, ogrenme surecini organize etmek ve optimize etmek icin kullanilan bir ogretim modelidir. Bu model, ogrencilerin aktif katilimini tesvik ederek bilgiyi daha etkili bir sekilde ogrenmelerine yardimci olur. Adini, bes asamadan olusan surecin bas harflerinden alir: Baglam, Kesfetme, Aciklama, Uygulama ve Degerlendirme. Her asama ogrencilere farkli bir ogrenme deneyimi sunar ve konunun derinlemesine anlasilmasini saglar.

5E modelinin ilk asamasi, Baglam, ogrencilere konunun neden onemli oldugunu ve ne hakkinda oldugunu anlatir. Bu asamada, ogrencilerin ilgisini cekmek ve meraklarini uyandirmak icin gercek dunya baglantilari kurulur. Ornegin, bir fen dersinde, ogrencilere bir deneyin pratik uygulamasiyla baglam sunulabilir.

Kesfetme asamasi, ogrencilerin kendi kesiflerini yapmalarini saglar. Bu asamada, ogrencilerin merak ettikleri sorulari sormalari tesvik edilir ve deneyler, gozlemler veya grup calismalari gibi etkilesimli ogrenme yontemleri kullanilir. Ogrencilerin konuyu kesfederken bilimsel yontemleri kullanmalari tesvik edilir.

Aciklama asamasi, ogrencilere konuyla ilgili daha fazla bilgi saglar. Ogretmenin rehberliginde, ogrencilerin kesfettikleri konular hakkinda derinlemesine ogrenmeleri ve temel kavramlari anlamalari saglanir. Bu asamada, ogretmen sunumlar, videolar veya okuma materyalleri gibi cesitli kaynaklari kullanarak konuyu aciklar.

[Uygulama] asamasi, ogrencilerin ogrendikleri bilgileri pratik uygulamalarla guclendirmelerini saglar. Ogrencilere, ogrenilen kavramlari gercek dunya durumlarina uygulamalari icin firsatlar verilir. Ornegin, bir matematik dersinde, ogrenciler problem cozme becerilerini gelistirmek icin gercek hayattan problemlerle karsilasabilirler.

Degerlendirme asamasi, ogrencilerin ogrenme surecinin ne kadarini anladiklarini ve hangi alanlarda daha fazla calismaya ihtiyac duyduklarini belirlemek icin kullanilir. Bu asamada, ogrencilerin performanslarini degerlendirmek icin cesitli yontemler kullanilabilir, bu da ogretmenin ogrencilerin ilerlemesini takip etmesine olanak tanir.

5E modeli, ogrencilerin bilgiyi pasif bir sekilde almak yerine etkilesimli ve katilimci bir sekilde ogrenmelerine olanak tanir. Bu model, ogrencilerin ogrenme surecine aktif olarak katilmalarini tesvik eder ve derinlemesine anlama saglar. Ayrica, ogrencilere ogrenmeyi keyifli ve ilgi cekici hale getirir, boylece ogrenme motivasyonlarini artirir.