Bahçeşehir Koleji’nden 10 Adımda Okula Başlangıç Rehberi

abbas

Global Mod
Global Mod
Okulun başladığı birinci gün, veda vakti geldiğinde birtakım çocukların ebeveyninden ayrılmamak için direnç gösterebiliyor, ebeveyn ise bu süreçle başa çıkmakta zorlanabiliyor. halbuki ebeveynler bu süreçle ilgili bilgi sahibi olduğunda çocuğun okula adaptasyonu kolaylaştırmak mümkün oluyor. Türkiye’nin başkan eğitim kurumlarından Bahçeşehir Koleji okula başlangıç devrini için ebeveynlere rehber olacak bilgiler veriyor.

2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı’nda binlerce çocuk okulla birinci sefer tanışarak yeni hayatına adım atıyor. Bilhassa okulun başlangıç devri kimi çocuklar için heyecanlı kimi kimide telaşlı bir devir oluyor Bu periyodu kolaylaştırmak, çocuğun okula adaptasyonuna yardımcı olmak isteyen ebeveynler kimi vakit bu durumu sağlıklı yönetmekte zorlanabiliyor. Bahçeşehir Koleji Meslek ve Rehberlik Merkezi, ebeveynlere 10 adımda okula başlangıç rehberini sunuyor.

  1. Neler hissettiğinizi fark edin: Öncelikle ebeveyn olarak siz ne hissettiğinizi fark ederseniz bu durum gereksinimlerinizi fark etmenize ve çocuğunuzun okula ahenk sürecini kolaylaştırmanızda faydalı olacaktır. Hangi hisleri hissediyorsunuz? Heyecanlı mısınız? Korkulu mısınız? Memnun musunuz? Geçmişte sizlerin ayrılma ve kavuşma öyküleri nasıldı? Kendi tecrübelerinizin şu an hissettiklerinizle bir bağı olabilir mi? Sizin ebeveynleriniz nasıl reaksiyonlar vermişti?
  1. Çocuğunuzun daha evvelki ayrılma ve kavuşma tecrübelerini gözden geçirin: Kendi öykülerinize bakmanızın akabinde çocuğunuzun bu vakte kadar ki ayrılma ve kavuşma tecrübelerini gözden geçirmeniz, okula ahenk sürecinde çocuğunuzun vereceği reaksiyonlar ve hissedecekleri hakkında size bir ön bilgi verecektir. İnsan hayatının birinci ayrılığı olan doğum kıssası, bakıcı geçişleri, işe başlamanız, anne sütüne ve beze veda üzere tüm bu tecrübeler konuttan ayrılıp okula geçişi nasıl yaşanacağına dair ipucu olacaktır. Üstelik geçmiş öyküdeki geçişlerde bir kuvvetlik yaşandıysa okula ahenk sürecini sağlıklı yürütmeniz çocuğunuzun ayrılık ve veda üzere hususlara ilişkin his ve kanılarının olumlu olarak değişmesi için bir fırsattır.
  1. Yaş düzebir daha uygun bilgi verin: Okula başladığında onu nelerin beklediğine dair gelişim düzebir daha uygun biçimde ön bilgi vermek potansiyel korkunun ortaya çıkmasını önleyici olacaktır. Örneğin; “Sen okuldayken sana takviye veren kişi öğretmenin olacak. Muhtaçlığın olduğunda ona sarılabilirsin.” “Okulda arkadaşların olacak, onlarla çeşitli etkinlikler yapacaksınız.” üzere tabirler kullanabilirsiniz.
  1. Okula ve öğretmenine güvendiğinizi hissettirin: Okula ve öğretmenine güvenmeniz ve bunu çocuğunuza hissettirmeniz onun da itimat duymasını kolaylaştıracaktır.
  1. Çocuğunuzun ritmine uygun ilerleyin: Her çocuğun muhtaçlığı ve ritmi farklıdır. Bu niçinle çocuğunuzun muhtaçlığını yanlışsız belirlemek, derdi yüksekse bu tasanın altında yatan dinamikleri hakikat tahlil etmek ve buna uygun müdahale etmek pek kıymetlidir. Ayrılıkları; müspet bir tabirle, duygusal güç vererek, kesinlikle vedalaşarak gerçekleştirmek ve süreci çocuğunuzun ritmine uygun yönetmek gerekir. Fakat vedayı onun gereksiniminden uzun tutmamak yani çocuğunuzun bu geçişi yaşamasına fırsat tanımak gerekir.
  1. Karar vermesine fırsat tanıyın: Kendine ilişkin kararları olması için çocuğunuza alan tanıyabilirsiniz. “Hangi çantayı almak istersin? Evvel giyinmek mi istersin, kahvaltı etmek mi?” üzere sonları sizin belirlediğiniz seçim alanları ona güç verecektir.
  1. Geçiş objesi kullanın: Bu süreçte sevdiği bir oyuncağı, sizin fotoğrafınızı ya da ufak ve maddi pahası olmayan bir eşyanızı gereksinim duyduğu sürece okula götürmesi ona inançta olduğunu hatırlatabilir.
  1. Vedalaşma ritüeli oluşturun: Siz bu ritüeli gerçekleştirdiğinizde çocuğunuz duygusal olarak kendini vedalaşmaya hazırlamaya başlar. Örneğin; ellerinizi iki kere çak yapıp el sallamak ya da size özel kısa bir müzik oluşturmak üzere.
  1. Ayrılma öznesini değiştirin: Ayrılırken zorlanan çocuklar için ayrılma öznesinin değişmesi vedayı kolaylaştırabilir. Örneğin babadan ayrılırken kuvvetlik yaşayan bir çocuğa anne eşlik edebilir.
  1. vakit içinde ilgili hassasiyet gösterin: Çocuğunuzu okula gdolayırken ve okuldan alırken vakit içindema ilgili hassasiyet göstermeniz kıymetlidir. Okula geç kalması, vaktinde kaynaşmış bir kümesine dahil olmasını zorlaştırabilir. Okuldan alırken ise kısa müddet de olsa geç kalmanız yetişkin dünyasında kolay tolere edilse de çocuğun dünyasında değersizlik hissine ya da derde niye olabilir. Ayrıyeten okula başlamadan evvel, ayrılma ve kavuşma temalarını gerçek ele alan çocuk kitaplarından da faydalanabilirsiniz.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı