Birleşmiş Milletler öğretmene yatırımın değerine dikkat çekti

abbas

Global Mod
Global Mod
19 Eylül’de New York’ta gerçekleşen Eğitimin Dönüştürülmesi Zirvesi’nin vizyon evrakında, Birleşmiş Milletler öğretmenlere yatırımın ehemmiyetine dikkat çekti. Dorukta ayrıyeten, Öğretmen Akademisi Vakfı ile 5 Taş Toplumsal ve Finansal Liderlik projesinde iş birliği yürüten Aflatoun International lideri Roeland Monasch, finansal okuryazarlığın artan değerine vurgu yapan bir konuşma gerçekleştirdi.

Birleşmiş Milletler 77. Genel Heyeti Eğitimin Dönüştürülmesi Tepesi’nin yayınlanan Vizyon Evrakında, öğretmenlere yapılan yatırımın kıymetine dikkat çekildi. Dokümanda dijital ihtilalin öğretmenleri güçlendirerek, herkes için kaliteli eğitim sunma fırsatı yaratacağı, öğretmenlerin öğretme ve öğrencilerin öğrenme biçimlerine istikamet vereceğinin de altı çizildi.

Dijital ihtilal toplum eğitiminin faydasına kullanılmazsa eşitsizlikleri derinleştirebilir

Belgeye göre; hakikat bir biçimde kullanılırsa, dijital ihtilal herkes için kaliteli eğitim sağlamanın yanı sıra; öğretmenlerin öğretme ve öğrencilerin öğrenme biçimini dönüştürmek için en kuvvetli araçlardan biri olabilir. Lakin pandemide görüldüğü üzere bu yapılmazsa, eşitsizlikleri derinleştirebilir ve öğrenme kazanımlarına ziyan verebilir. Düşük ve orta gelirli ülkelerde, öğrencilerin ve öğretmenlerin büyük çoğunluğunun dijital irtibata yahut kaynaklara erişimi olmadı. Bu zorluklarla yüzleşmek, dijital öğrenmenin üç ‘kilidini’ açmayı gerektirir: İrtibat, kapasite ve içerik.

Günümüz eğitim sistemleri değişen dünyada gereksinim duyulan bilgi ve marifetleri kapsamıyor

Vizyon Dokümanı, eğitimin birleştirici özelliği kadar ayrıştırıcı bir özelliği de olduğunu belirtiyor. Araştırmalar tüm dünyada 700 milyon kişinin okuma yazma bilmediğini, bunların birçoklarının bayan olduğunu ve çocukların yarısının hala okul öncesi eğitimden uzak olduğunu ortaya koyuyor. Gelir seviyesi düşük ülkelerdeki çocukların yüzde 70’i ise sıradan bir metni 10 yaşına kadar okuyamıyor. Eğitim alabilenler ve patronlar ise günümüz eğitim sisteminin, süratle değişen dünyada muhtaçlık duyulan bilgi ve hünerleri kapsamadığını tabir ediyor.

Çözüm 21. yüzyılda eğitimin gayesinin ve içeriğinin yenilenmesinde

21. yüzyılda eğitimin gayesinin ve içeriğinin yenilenmesi ile tahlil sağlanabilir. Dokümanda bunu sağlamak için üzerinde durulması gereken esas alanlar şöyle sıralandı: Öğrenmeyi öğrenmek, farklı toplumsal kümeler kadar tabiatla ahenk ortasında yaşamayı öğrenmek, yapmayı öğrenmek, manalı biçimde varolmayı öğrenmek.

Nitelikli eğitimin anahtarı “öğretmenler”

Zirvenin Vizyon Belgesi’ni kıymetlendiren ÖRAV Genel Müdür Vekili İstek Atasoy: “Sürdürülebilir Kalkınma Emellerinden dört numaralı hedef olan Nitelikli Eğitim’e ulaşmanın kilit noktası öğretmenlerdir. Onlar, çocukların nitelikli eğitim hakkının ve fırsat eşitliğinin korunmasında olduğu kadar; teknoloji çağına ayak uydurmalarında en kritik role sahip bireylerdir.

Mesleki istikametten zinde; vizyon sahibi ilham veren ve liderlik maharetlerine sahip öğretmenlerimiz olsun istiyorsak, onlara çağın gerektirdiği marifetleri dünyadaki meslektaşlarıyla eş vakitli; birbirleriyle etkileşim ortasında ve keyifle öğrenebildikleri gelişim fırsatları sunmalıyız.

Vizyon evrakında vurgulandığı üzere, öğretmenlerin etkin katıldıkları, bir arada sorguladıkları, merak ettikleri, sorun çözdükleri ve ürettikleri ortamları deneyimlemeleri, topluma liderlik edecek bilgi ve maharetlerle mesleksel yetkinliklerini güçlendirmelerini sağlamakta.

ÖRAV, 14 yıldır öğretmenlerin dünyadaki dönüşüme ayak uydurmasına dayanak oluyor

Atasoy, kelamlarına şöyle devam etti : ‘’Bu doğrultuda 2008 yılında zamanının ötesinde bir vizyonla Garanti BBVA tarafınca kurulan Öğretmen Akademisi Vakfı olarak biz de 14 yıldır öğretmenlerin ve eğitim sorumlularının; mesleksel ve şahsi gelişim gereksinimlerini karşılayarak, öğretmenlerin dünyadaki dönüşüme ayak uydurmasına takviye oluyoruz. Ulusal Eğitim Bakanlığı ile yaptığımız iş birliği ile öğretmenler eğitim ve projelerimize, MEBBİS’ten başvurabilmekte. Uzaktan eğitim platformumuz eKampüs ile 1,2 milyon öğretmene mesleksel ve şahsi gelişimlerinde fırsat eşitliği sunuyoruz. Güvenli ve etkileşimli bir öğrenme platformu olan eKampüs, pandemi periyodunda sunduğu içeriklerle öğretmenlerin yeterli olma haline de katkıda bulundu”

Zirvede finansal okuryazarlığın kıymetine de vurgu yapıldı

Öğretmen Akademisi Vakfı ile 5 Taş Toplumsal ve Finansal Liderlik projesinde iş birliği yürüten Aflatoun International dorukta bu mevzuyu ele alan bir konuşma gerçekleştirdi. 2019’dan bu yana Garanti BBVA takviyesiyle yürütülen projede 2301 öğretmen aracılığıyla yaklaşık 40.000 öğrenci ve ailesine ulaşılarak, temel finansal okuryazarlık kavramlarının, kaynakların verimli kullanmasının, tasarruf şuurunun ve öğrencilerin kendi belirledikleri bir probleme tahlil getirmelerini sağlayan “Ben Yapabilirim” tavrının uygulamalı olarak kazandırılması sağlandı. Birleşmiş Milletler’in dokümanda altını çizdiği çalışma alanlarıyla örtüşen bu tavır, günümüz dünyasında öğrencilerin ömür seyahatlerinde daha doyumlu, memnun ve tahlil odaklı bireyler olarak yetişmesine kıymetli bir katkı sunuyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı