Çalık Güç, Enerjik Okullar Projesi ile Amasya’da 300’e yakın öğrenciye ulaştı

abbas

New member
Çalık Güç, Mitsubishi Corporation ve Sürdürülebilirlik Adımları Derneği’nin, meslek lisesi öğrencilerinin sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, yenilenebilir güç ve teknoloji bahislerinde farkındalıklarını artırmayı amaçladığı “Enerjik Okullar Faz II Projesi 21-22 Kasım tarihlerinde Amasya’da gerçekleştirildi. Amasya Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü’nün katkıları ve Amasya Üniversitesi mesken sahipliğinde gerçekleştirilen Proje ile Amasya’da yaklaşık 300 öğrenciye ulaşıldı. Malatya ve Samsun’da devam edecek fiziki proje ile toplamda 1000, dijital kanallar aracılığıyla on binlerce meslek lisesi öğrencisine ulaşılacak.

Çalık Güç, Mitsubishi Corporation ve Sürdürülebilirlik Adımları Derneği iş birliği ve Mitsubishi Corporation’ın Tokyo merkezli Kurumsal Toplumsal Sorumluluk İştirak Fonu’ndan aldığı bütçe ile yürütülen “Enerjik Okullar Faz II Projesi” Amasya’da başladı. Amasya Vilayet Ulusal Eğitim Müdürlüğü’nün katkıları ile yaklaşık 300 meslek lisesi öğrencisine sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, güç ve teknoloji başlıklarında farkındalık artırma seminerleri ve atölye çalışmaları gerçekleştirildi. Projenin açılış merasimine Amasya Vali Yardımcısı Bekir Sıtkı Dağ, Amasya Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Süleyman Elmacı ve Amasya Vilayet Ulusal Eğitim Müdürü Mehmet Türkmen katıldı.

Amasya daha sonrasında Malatya ve Samsun’da devam edecek proje ile fiziki olarak 1000, dijital olarak ise Türkiye genelinde on binlerce öğrenciye ulaşması hedefleniyor.

Öğrenciler meselelere tahlil odaklı bakma, takım halinde çalışma fırsatı buldu

Projeye Suluova Şehit Erkan Ayas Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi, Şehit Gültekin Tırpan Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi ve Merzifon Mesleksel ve Teknik Anadolu Lisesi’nden yaklaşık 300’e yakın öğrenci katıldı. Birinci gün Çalık Güç Genel Müdür Yardımcısı Gökmen Topuz, Sürdürülebilirlik Adımları Derneği Lideri Emrah Kurum, Toplumsal İklim Derneği İdare Heyeti Lideri Gaye Tuğrulöz ve Minorpreneurs Kurucu Ortağı İlker Elal’ın gerçekleştirdikleri konuşmalar daha sonrasında, ikinci gün temsilci meslek lisesi öğrencileri ve öğretmenlerinin iştiraki ile sürdürülebilirlik, iklim değişikliği, yenilenebilir güç ve teknoloji başlıkları altında tahlil atölyeleri düzenlendi. Tahlil atölyelerinde öğrenciler, problemlere tahlil odaklı bakma, grup halinde çalışma fırsatı buldu.

Projenin dijital ortama aktarılması ile daha fazla öğrenciye ulaşılacak

Amasya, Malatya ve Samsun’da gerçekleştirilecek fiziki etkinlikler daha sonrasında açılacak web sitesi ile kelam konusu etkinlikler dijital ortama taşınarak daha fazla öğrenciye ulaşılacak. Sürdürülebilirliğin temel kavramları, iklim değişikliğinin hayatımıza tesirleri, yenilenebilir güç kaynakları ve sürdürülebilirlikte dijitalleşmenin ve süratle gelişen teknolojinin kıymeti lise öğrencilerine uygun ve anlaşılır bir lisanla anlatılacak.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı