Haliç Üniversitesi, Tübitak’ın 4004 Tabiat Eğitimi ve Bilim Okulları Projesi’nin Destekçileri içinde

abbas

New member
Haliç Üniversitesi, bilginin topluma aktarılması ve yaygınlaştırılmasının yanı sıra görsellik ve etkileşimli uygulamaların yük kazandığı çalışmaları amaçlayan TÜBİTAK’ın “4004 Tabiat Eğitimi ve Bilim Okulları”projesi kapsamında ortaya konan “Sürdürülebilir Yarınlara tEKnOLOJİK Adımlar” projesinin paydaşları içinde bulunuyor.

Bilim ve sanat çalışmalarına verdiği değerin yanı sıra öğrenci odaklı öğretim programıyla da vakıf üniversiteleri içinde saygın bir yeri olan Haliç Üniversitesi, bu sefer TÜBİTAK tarafınca ortaya konan “4004 Tabiat Eğitimi ve Bilim Okulları” projesine dahil oldu. TÜBİTAK’ın “4004 Tabiat Eğitimi ve Bilim Okulları” projesi kapsamında Pendik Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) tarafınca düzenlenen “Sürdürülebilir Yarınlara tEKnOLOJİK Adımlar” projesi, bulunulan vilayetteki üstün zekalı çocukların eğitiminden sorumlu ve MEB’e bağlı bir kuruluş olan Bilim ve Sanat Okulları bünyesinde gerçekleştiriliyor.

Projenin ikinci günü Haliç Üniversitesinde gerçekleştirildi. “Sürdürülebilir Yarınlara tEKnOLOJİK Adımlar” projesinin ikinci gününe 35 üstün zekalı öğrenci iştirak sağlarken; çeşitli üniversitelerden gelen akademisyenlerin sunumları ve uygulamalı çalışmaları öğrencilere aktarıldı. Bu öğrencilere güçten tabiata biroldukca alanda sürdürülebilirliğin kıymeti anlatılırken; laboratuvarlarda öğrencilerle birlikte çeşitli uygulamalar yapıldı.

Projenin açılış merasiminde konuşan Haliç Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Zafer Utlu, sürdürülebilir kalkınma kavramı üzerinde durarak, doğal kaynakların bilimsel ve hakikat biçimde kullanılmasının gerekliliğini söz etti. Gelecek jenerasyonların bu bahiste bilinçlendirilmesinin değerine vurgu yapan Utlu, sürdürülebilirliğin çocukluk çağında anlaşılmasının, ferdi gelişim ve kalkınma noktasında hayli bedelli olduğunu belirtti. Ayrıyeten “Sürdürülebilir Güç Teknolojileri” alanında öğrencilere bilgi transferi gerçekleştirildi.

TÜBİTAK’ın “4004 Tabiat Eğitimi ve Bilim Okulları” projesi; ortaokul ve lise düzeyindeki üstün zekalı öğrencileri, üniversite ortamında hocalar ile bir ortaya getirmeyi ve bu öğrencilerin bilim, teknoloji, sürdürülebilirlik ile ilgili gelişmeleri yerinde görüp, takip etmelerini amaçlıyor. Bu kapsamdaki “Sürdürülebilir Yarınlara tEKnOLOJİK Adımlar” projesi ise çocukların; sürdürülebilirliğin manasını kavramaları, dünyanın muhtaçlığı olan sürdürülebilir kalkınma şuurunu deneyimlemeleri ve bu pahaları somutlaştırarak, sürdürülebilir bir gelecek tasarlamaları, tahlil odaklı bakış açısıyla gelecek için harekete geçmeleri ve bu konularda farkındalık oluşturulmasını hedefliyor.

Üstün yetenekli öğrencilere sürdürülebilir bakış açısı kazandırmak için İstanbul’da bulunan dört farklı üniversite ile üniversitelerin laboratuvarlarının kullanmasının sağlanması, teorik ve uygulamalı eğitimin bir ortada verilebilmesi üzere emellerle bu üniversiteler ile protokol ve iş birliği sağlanırken; “Sürdürülebilir Yarınlara tEKnOLOJİK Adımlar” projesinin hem kuramsal alandaki eksikliğin giderilmesine birebir vakitte uygulayıcılara rehberlik etmesine yönelik katkı sunacağı öngörülüyor.

Haliç Üniversitesi’nin yanı sıra Ulusal Eğitim Bakanlığı (MEB), Pendik Belediyesi, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) ile Bilim ve Sanat Merkezi (BİLSEM) projenin paydaşları içinde yer alıyor.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı