Ivan Capelli: “Ferrari’nin ilk takipçisi Red Bull’un aklı başında olmasından korkuyorum”

achievable

New member
“Üç günlük test, sahadaki kuvvetlerin değişmediğini gösterdi. Red Bull’un kaybedebileceğini düşünmek imkansız, ancak Verstappen’in bunu gizli tutması nedeniyle, testlerde sergiledikleri netlikten her zamankinden daha fazla korkuyorum.” Perez’in takımın zayıf halkası olduğunu bildikleri ve geçen yıl özellikle sıralama turlarında Verstappen’den çok uzakta kaldığını kanıtladıklarını bildikleri halde, bunu göstermediler.” Eski F1 pilotu ve yeni Sky yorumcusu Ivan Capelli, Bahreyn GP ile F1 Dünya Şampiyonası’nın başlangıcında Adnkronos’a bunu söyledi.

“Testlerin son gününde çok kısa 5 turluk koşular yaptılar, ona çok özel bir iş yaptırdılar, aracı onun sürüş özelliklerine uyarlamaya çalıştılar ve bu sürecin sonunda ona üç takım yumuşak lastik taktılar.” ona zamanında varma ve aracın gerçek sınırının ne olduğunu anlama fırsatı vermek, ki bu biraz eksik olan şey. Red Bull’un hem güçlü hem de zayıf yönlerini bilme konusundaki bu berraklığı beni çok korkutuyor çünkü o bilmiyor. Hiçbir ritmi kaçırmadı ve o iyi bir yolculukta,” diye ekledi eski İtalyan sürücü.

“Ferrari kesinlikle ilk takipçi, kısmen zaman ve kısmen de neredeyse zorunlu olduğu için. Öte yandan, geçen yıla kıyasla bu devamlılık projesi konusunda hala kayıp olan Mercedes’i görünce şaşırdım, ancak siyaha dönen tek koltuklu aracın renginin ötesinde hala çok fazla belirsiz nokta var, ancak onların da Hamilton’da yumuşak lastikler takmış olmaları, aracın performansının nerede olduğunu bilmediklerinin bir belirtisi. öyle ve öğrenmek istiyorlar.” Saç.


“Sonra orta grupta oldukça ilginç bir kafa karışıklığı var, burada Fernando Alonso’nun iradesi, kararlılığı ve yenilenen rekabet etme arzusu öne çıkıyor. O gerçekten bir yarış hayvanı. Yağmur ya da güneş siperliğini indirdiğinde, gidiyor ve bu yıl Aston Martin kesinlikle göz önünde bulundurulması gereken araba çünkü en önemli niteliksel sıçramayı yapan oydu ama her şeyden önce, ki bu kaçınılmaz bir sonuç değil, Adrian Newey’e çok yakın bir adam taşındı. Red Bull’dan Aston Martin’e geçti ve bu yüzden yanlış şeyleri düzeltti ve bu zamanlamada kendini gösteriyor.”

Dünya şampiyonasının başlangıcı Pazar günü Bahreyn GP’de yapılacak. “Ferrari şimdiden kazanmayı hedefleyebilir mi? Anı analiz etmek, simülatörlerle evlerinde yaptıkları işi analiz etmek, kurulumda neyin düzeltilmesi gerektiğini anlamak için verileri topladıktan sonra çok önemlidir, eksik olan da budur. Zor görüyorum ama sinir bozucu olabilir, evet, özellikle sıralama turlarında ve o zaman belki tavşanı şapkadan çıkarmamız ve Ferrari’nin geçen yıl yapamadığını yapmamız gerekecek, yani. , belki de Red Bull’un kesinliklerini sorgulayabilecek ve onları karşı saldırıya geçirebilecek bir strateji. Belki de şu anda tek alternatif bu,” diye vurguladı Ivan Capelli.

“Vasseur, Ferrari’ye ne getirebilir? Kendisini zaten yapılmış bir araç olarak görüyor, söylenmeli ama zaten uygulamakta olduğu takım yönetiminde, adam seçiminde değişikliklere yol açmalı. O çoktan değişti.” stratejilerde yanlış olan bir şeyler var ve bu değişiklikler önemli çünkü hem Leclerc hem de Saz’a olumlu bir faktör veriyorlar çünkü diğer tarafta sizi dinleyen birini buluyorlar Binotto, tüm saygımla, 28 yıllık bir yolculuk her yönüyle bildiği ekip, dışarıdan geliyor, pilotları dinliyor ve ikisi de kendi değirmenlerinde su çekiyorlar, Vasseur’un imtiyazını verme fırsatı var, onu yarın göremeyeceğiz ama birkaç ay sonra “.


Ivan Capelli, bu dünya şampiyonasında şaşırtabilecek genç sürücü konusunda Oscar Piastri’ye bahse giriyor. “Bence şaşırtacak tüm niteliklere sahip. F3 ve F2’de kazandı, baskı altında kritik anları yönetebildi. Bu, belli bir aklı başında olması anlamına geliyor. Kötü şansı, hâlâ biraz görünen bir McLaren ile gelmesi. topal, şu anda rekabetçi değil. Norris ile çok fazla coşku getiren çok genç bir çiftleri var, ancak McLaren’ın işin püf noktasını bulup bulmadığını veya hala el freni çekiliyken başlayıp başlamadığını görmemiz gerekiyor.” Sky’daki yeni yorumcu devam etti.

“İtalyan bir sürücü F1’e ne zaman dönebilecek? Giovinazzi üçüncü Ferrari sürücüsü. Giovinazzi sağlam bir F1 direksiyonunu hak etse bile, ne Leclerc ne de Sainz’in acil bir durumda ona koltuğu vermek zorunda kalmayacağını kesinlikle ummuyoruz.” Küçük formüllerde Antonelli gibi büyüyen genç sürücülerimiz var ve bence bu F1 takımları için ilgi çekici hale gelebilecek bir nesil. Futboldaki gibi izlenmeyen bir yol. Pek çok yetenek, arkalarında varlıklı bir aile ya da sponsor ve maddi destek bulma öngörüsü olan insanlar olmadığı için kaybedildi” dedi.

Eski pilot daha sonra televizyonda yeni macerasından bahsetti. “Tele+ ile yorumculuk yapmaya başladım ve şimdi kendimi farklı bir kılıkta Sky takımında buluyorum. O sadece yarışlar Avrupa dışında yapıldığında Milano’da çalışacak, ben 11 GP’de yer alacağım ve bundan hoşlanıyorum çünkü bundan bahsediyorum.” her zaman dahil ettiğim şey, memnunum, dinleyiciye daha fazlasını verebilmek beni memnun ediyor”.