Tarihi Köprü’nün Seyit Onbaşı tasvirleri Çanakkale’de…

Musa

New member
ÇANAKKALE (İHA) – Dünyanın en büyük orta açıklığı unvanına sahip olan 1915 Çanakkale Köprüsü‘nün kulelerinde yer alacak olan top mermisi figürleri Çanakkale‘ye geldi. Çanakkale Savaşı kahramanlarından Seyit Onbaşı’nın sırtladığı top mermisini temsil eden çelik yapılar bugün sabah saatlerinde Gelibolu ilçesindeki Sütlüce köprü şantiyesine ulaştı.

Çanakkale Savaşı kahramanlarından Seyit Onbaşı’nın sırtında taşıdığı top mermisini tasvir eden 4 çelik yapı 1915 Çanakkale Köprüsü kulelerinin üzerine monte edilmek üzere Çimtaş’a ilişkin ‘GMK-1’ gemi ile bugün saat 9.00’da Çanakkale’nin Gelibolu ilçesi Sütlüce mevkiindeki köprü şantiyesine ulaştı.

1915 Çanakkale Köprü Projesi’nin tüm kalıcı çelik imalatlarını bitiren Çimtaş, projenin son kalıcı çelik imalatı olan kule üstü top mermisi figürlerinin imalatı ve şantiyeye sevki işini de üstlendi. Çanakkale Savaşı kahramanlarından Seyit Onbaşı’nın sırtında taşıdığı top mermisini sembolize eden, dört kulenin de doruğunda yer alacak olan, her biri 75 ton tartısında, 20,5 metre yüksekliğindeki bu anıtsal yapıların imalatına 2021 yılının Ekim ayında başlanmıştı. İmalatları ve deneme çatımları Çimtaş Çelik’te yürütülen bu yapılar başarılı bir biçimde köprü şantiyesine ulaştı.

Top mermisi figürlerinin köprü kulelerine montajının önümüzdeki günlerde yapılması bekleniyor.

18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’ni simgeleyecek

Dünyanın en büyük asma köprüsü unvanına da sahip olan köprünün ayakları 318 metrelik yüksekliğiyle 18 Mart Çanakkale Deniz Zaferi’ni simgeliyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafınca 18 Mart 2017’de temeli atılan ve Çanakkale’nin Lapseki ilçesine bağlı Şekerkaya ile Gelibolu’nun Sütlüce mevkii içinde üretimi tamamlanmak üzere olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ayakları 16 Mayıs 2021 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın görüntü konferansla katıldığı merasimle tamamlanmış ve 32 bloktan oluşan köprünün ayak yüksekliği 318 metreye ulaşmıştı.

Köprüde Seyit Onbaşı’nın sırtlandığı top mermilerinin tasviri yer alacak

Kulelerin en ucunda ise Çanakkale Savaşlarının unutulmaz kahramanı Seyit Onbaşı’nın sırtlayarak namluya sürdüğü top mermisi tasviri yer alacak. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün Cumhuriyet’in kuruluşunun 100’üncü yılını temsilen orta açıklığı da 2023 metre olarak hayata geçirildi. Bu açıklık, dünyanın en yüksek kuleler ortası açıklığa sahip asma köprü olması özelliğini taşıyor. Köprü hizmete açıldıktan daha sonra iki yaka içindeki ulaşım arası 6 dakikaya inecek. Köprünün bölgeye de önemli yararlar sağlayacağı ve bilhassa Lapseki’ye yatırımcı talebinin artacağı öngörülüyor.

İstanbul Boğazı geçişine yeni bir alternatif oluşacak

İstanbul‘un, Avrupa ve Anadolu içinde üstlendiği ağır transit trafik yükü hafifçeleyecek. Batı Anadolu boyunca hala İstanbul merkezli Batı-Doğu aksı üzerinde ağırlaşan trafik yükü Marmara Denizi’nin batı kıyısından güney tarafına yanlışsız dengelenecek. Çanakkale Boğazı’nı geçmek için bayram ve tatil periyotlarında saatlerce sürebilen feribot bekleme mühletleri ile yaklaşık 1,5 saat ile 5 saat içinde süren seyahat müddeti, altı dakikaya inmiş olacak.

Asya ve Avrupa altıncı kere birleştirilmiş olacak

1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü sefer, toplamda ise altıncı kere birleştirilmiş olacak. Tamamlandığında 2023 metre orta açıklığı ile dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü olacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, 334 metrelik zirve noktası yüksekliği ile de dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü unvanına sahip olacak.

Ulusal ve memleketler arası turizm canlanacak

Avrupa ülkeleri, Balkanlar ve bilhassa Yunanistan ve Bulgaristan ile ticari bağlantıların yanı sıra kültürel etkileşim de olumlu etkilenecek. Kınalı – Tekirdağ – Çanakkale – Savaştepe Otoyolu’nun, Gebze-İzmir Otoyolu’na bağlanması ile İzmir, Aydın, Antalya üzere turizm merkezlerinin Avrupa ülkeleri ile içindeki ara kısalacak ve turizm kesiminde gelişme sağlanacak. – ÇANAKKALE

İhlas Haber Ajansı – İktisat