Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafınca 6 yıl evvel hayata geçirilen “Yarını Kodlayanlar” projesi, kırsal bölgelerde kurulan teknoloji sınıflarıyla eğitime katkısını sürdürüyor. Proje kapsamında, bugüne kadar 30 köy okulunda tam donanımlı teknoloji sınıfları açılarak, etraf köyler de dahil olmak üzere 6 bini aşkın çocuğa teknoloji eğitimi verildi. Yakın periyotta 15 okulda daha teknoloji sınıfları açılarak toplam 45 okula ulaşılması hedefleniyor.
Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafınca dijital geleceğe hazır jenerasyonlar yetiştirilmesi maksadıyla hayata geçirilen “Yarını Kodlayanlar” projesi, eğitimde fırsat eşitliği sağlamak üzere atılan adımlarla büyümeye devam ediyor. Proje kapsamında, kırsal bölgelerdeki öğrencilerin teknolojiye erişimini artırmak gayesiyle 30 köy okulunda tam donanımlı teknoloji sınıfları açıldı. Etraf köyler de dahil 6 bini aşkın çocuğa ulaşan projede, projeksiyon aygıtı, üç boyutlu kalem, bilgisayar, üç boyutlu yazıcı, eğitim ve STEM kitleri, Zoom bağlantı ve aktiflik araçlarının yer aldığı sınıflarda öğrencilere kodlama başta olmak üzere çeşitli teknoloji eğitimleri veriliyor. Ailelere yönelik özel buluşma ve eğitimlerin de düzenlendiği projede bugüne kadar yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaşıldı. Yakın devirde 15 okulda daha teknoloji sınıfları açılarak toplam 45 okula ulaşılması hedefleniyor.
“Yarını Kodlayanlar”ın bir alt projesi olan “Köy Okulları” projesi kapsamında yapılan çalışmalar, Gaziantep’te düzenlenen görüşmede paylaşıldı. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy veHabitat Derneği İdare Heyeti Lideri Sezai Hazır’ın katılımıyla düzenlenen toplantı daha sonrası, Gaziantep Yamaçoba İlkokulu’nda açılan teknoloji sınıfı da ziyaret edildi.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, şunları söylemiş oldu:
“Vodafone olarak, tüm dünyada gaye odaklı bir şirket olma gayesiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu faaliyetlerimizde Türkiye Vodafone Vakfı’nın değerli hissesi var. Vakıf olarak, bugüne kadar gerçek pahası 104,3 milyon TL olan 16 toplumsal projeyle 4,2 milyon şahsa ulaştık. ‘Yarını Kodlayanlar’ projesiyle, ülkemizin dört bir yanında 7-14 yaş ortası çocuklara kodlama eğitimleri veriyoruz. Projemizin başlangıcından bu yana ulaştığımız çocuk sayısı 280 bini aştı. ‘Yarını Kodlayanlar’ın bir alt projesi olan ‘Köy Okulları’ projesinde ise ülkemizin farklı noktalarındaki köy okullarında tam donanımlı teknoloji sınıfları açarak çocuklarımızın teknoloji okuryazarlığını artırıyoruz. Bugüne kadar 30 okulda sınıf açtık. Verdiğimiz eğitimlerle, bir yılda etraf köyler dahil olmak üzere toplam 6 binden çok çocuğa ve yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaştık. Amacımız, 15 köy okulumuzda daha teknoloji sınıfları açmak. bu biçimdece, teknoloji sınıflarımızın toplam sayısı 45’e çıkacak. Ayrıyeten, gezici eğitimlerle 360 köyü dolaşarak eğitimlerimizi 10 bin çocuğa daha ulaştırmayı hedefliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, köy okullarında kurduğumuz teknoloji sınıflarıyla, dijitalleşmeye gereksinimi olan fakat erişim imkânı olmayan öğrencilerimiz için bir fırsat penceresi açmanın, teknolojiyi çocuklarımızın ayağına getirmenin memnunluğunu yaşıyoruz. Açtığımız ve açacağımız teknoloji sınıflarıyla, donanım ve eğitim manasında köy okullarındaki çocuklarımıza yarar sağlamaya devam edeceğiz.”
Habitat Derneği İdare Şurası Lideri Sezai Hazıriseşu biçimde konuştu:
“Ülkemizin kalkınması için süratle gelişen teknolojinin fazlaca kıymetli bir yeri olduğunu biliyoruz. Bu yüzden 6 yıl evvel ‘Yarını Kodlayanlar’ projesini başlattık. Bu proje ile çocukların teknolojiyi yalnızca tüketen değil beraberinde üreten bireyler olarak yetişmesi için eğitimler veriyoruz. Geçtiğimiz yıl ise köy okullarına dayanak vermek hedefiyle yola çıktık. Okullarda açtığımız teknoloji sınıfları ile çocukların dijital maharetlerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıyeten okullardaki öğretmenlerimizin de kodlama, 3d tasarım üzere marifetlerini geliştirerek okul ortasında bir dijital öğrenme ekosistemi oluşturmayı amaçlıyoruz. Okulda yalnızca öğretmenler değil, çocuklar da kendi ortalarında birbirlerine öğrendiklerini anlatarak bu sürece katkı sunuyorlar. Bu teknoloji sınıflarının yaşayan bir yer olması bu yüzden kıymetli. Projemiz ile birlikte köy okullarında daha fazla çocuğa erişmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
3 ana başlıkta 35 farklı bahiste eğitim
“Köy Okulları” projesi kapsamında açılan teknoloji sınıflarında öğrencilere 3 ana başlıkta 35 farklı konuda eğitim alma imkânı sunuluyor. Buna bakılırsa, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine “İlk Kodumu Yazıyorum”, “Kendi Kuklamı Çiziyorum”, “Görsel Efektler”, “Kendi Oyunumu Tasarlıyorum”, “Balık Avı Oyunu” üzere başlıklar altında Scratch eğitimleri; ilkokul öğrencilerine “Anahtarlık Yapımı”, “Hediye Kutusu Yapımı”, “Desenli Kalemlik Tasarımı”, “Şampiyonluk Kupası”, “Lego Tasarımı” üzere başlıklarda Tinkercad eğitimleri; ortaokul öğrencilerine de “Micro:bit ve Sensörler”, “Dot Matrix kullanması”, “İki Buton ile LED Kontrolü”, “Geliştirme Kartı ile Çalışma” üzere başlıklarda Micro:bit eğitimleri veriliyor. Ayrıyeten, her sınıfta bir bilim kitaplığı köşesi de bulunuyor.
Her okulda 2 öğretmen istekli olarak dayanak veriyor
Teknoloji sınıfları için her köy okulunda 2 öğretmen olacak biçimde toplam 60 kişilik özel bir eğitmen takımı eğitim süreçlerine istekli olarak takviye veriyor. Yarını Kodlayanlar Projesi Eğitmen Eğitimi’ne dahil edilen bu öğretmenlere “Scratch ile Kodlama Öğrenme”, “Tinkercad ile Üç Boyutlu Dünyalar”, “Micro:bit ile Elektronik Dünyalar”, “Dijital Pedagoji”, “üç boyutlu Yazıcı ve üç boyutlu Kalemle Üretim” başlıklarında eğitimler veriliyor. Aylık buluşmalarla öğretmenlere aktüel bilgi transferi sürdürülüyor.
Ailelere dijitalleşme eğitimleri
“Köy Okulları” projesi kapsamında ailelere yönelik özel buluşmalar ve eğitimler de düzenleniyor. Bu buluşmalarda, “Dijitali İnançlı Kullanma”, “E-devlet, E-bankacılık Üzere Elektronik Uygulamalar” ve “Dijital Ebeveynlik” üzere konularda eğitimler verilerek ebeveynlerin 21. yüzyıl yetkinlikleri, dijital dünyada yararlanabilecekleri kaynaklar ve dikkat etmeleri gereken kıymetli mevzular hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanıyor.
Her 1 TL’lik yatırıma 7,6 TL’lik toplumsal paha
“Köy Okulları” projesine özel olarak hazırlanan toplumsal tesir raporuna göre, projeden faydalanan öğrencilerin gözünden kendilerindeki en büyük iki değişim, motivasyon (65,88) ve 21. yy. yetkinlikleri (65,58) başlıklarında oldu. Projeye yatırılan her 1 TL’lik yatırım için 7,6 TL’lik toplumsal paha yaratıldı.
280 bini aşkın çocuğa ulaşıldı
“Yarını Kodlayanlar” projesiyle, Türkiye’nin dört bir yanında yaşları 7-14 içinde değişen çocuklara gönüllü eğitmenlerin idaresinde programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, öykü oluşturma ve oyun yapma üzere konularda teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor. Bugüne kadar 81 vilayette 280 bini aşkın çocuğa ulaşan proje kapsamında son 1 yılda elde edilen toplam toplumsal paha 14 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL’lik yatırım 7,7 TL bedelinde toplumsal yarar yarattı. Öğrenci, öğretmen ve aileler dahil 92 bin şahsa daha teknoloji eğitimi verilmesi hedeflenen proje, geçen yıl düzenlenen Birleşmiş Milletler Dünya Bilgi Toplumu Zirvesi’nin akabinde bu yıl da Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Üst Seviye Siyasi Forumu’nda yer alarak bir sefer daha tüm dünyaya tanıtıldı. “Yarını Kodlayanlar” eğitimlerine online eğitim platformu Yarinikodlayanlar.com üzerinden de fiyatsız ulaşılabiliyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı
Türkiye Vodafone Vakfı ve Habitat Derneği tarafınca dijital geleceğe hazır jenerasyonlar yetiştirilmesi maksadıyla hayata geçirilen “Yarını Kodlayanlar” projesi, eğitimde fırsat eşitliği sağlamak üzere atılan adımlarla büyümeye devam ediyor. Proje kapsamında, kırsal bölgelerdeki öğrencilerin teknolojiye erişimini artırmak gayesiyle 30 köy okulunda tam donanımlı teknoloji sınıfları açıldı. Etraf köyler de dahil 6 bini aşkın çocuğa ulaşan projede, projeksiyon aygıtı, üç boyutlu kalem, bilgisayar, üç boyutlu yazıcı, eğitim ve STEM kitleri, Zoom bağlantı ve aktiflik araçlarının yer aldığı sınıflarda öğrencilere kodlama başta olmak üzere çeşitli teknoloji eğitimleri veriliyor. Ailelere yönelik özel buluşma ve eğitimlerin de düzenlendiği projede bugüne kadar yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaşıldı. Yakın devirde 15 okulda daha teknoloji sınıfları açılarak toplam 45 okula ulaşılması hedefleniyor.
“Yarını Kodlayanlar”ın bir alt projesi olan “Köy Okulları” projesi kapsamında yapılan çalışmalar, Gaziantep’te düzenlenen görüşmede paylaşıldı. Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy veHabitat Derneği İdare Heyeti Lideri Sezai Hazır’ın katılımıyla düzenlenen toplantı daha sonrası, Gaziantep Yamaçoba İlkokulu’nda açılan teknoloji sınıfı da ziyaret edildi.
Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy, şunları söylemiş oldu:
“Vodafone olarak, tüm dünyada gaye odaklı bir şirket olma gayesiyle faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Bu faaliyetlerimizde Türkiye Vodafone Vakfı’nın değerli hissesi var. Vakıf olarak, bugüne kadar gerçek pahası 104,3 milyon TL olan 16 toplumsal projeyle 4,2 milyon şahsa ulaştık. ‘Yarını Kodlayanlar’ projesiyle, ülkemizin dört bir yanında 7-14 yaş ortası çocuklara kodlama eğitimleri veriyoruz. Projemizin başlangıcından bu yana ulaştığımız çocuk sayısı 280 bini aştı. ‘Yarını Kodlayanlar’ın bir alt projesi olan ‘Köy Okulları’ projesinde ise ülkemizin farklı noktalarındaki köy okullarında tam donanımlı teknoloji sınıfları açarak çocuklarımızın teknoloji okuryazarlığını artırıyoruz. Bugüne kadar 30 okulda sınıf açtık. Verdiğimiz eğitimlerle, bir yılda etraf köyler dahil olmak üzere toplam 6 binden çok çocuğa ve yaklaşık 2 bin 500 veliye ulaştık. Amacımız, 15 köy okulumuzda daha teknoloji sınıfları açmak. bu biçimdece, teknoloji sınıflarımızın toplam sayısı 45’e çıkacak. Ayrıyeten, gezici eğitimlerle 360 köyü dolaşarak eğitimlerimizi 10 bin çocuğa daha ulaştırmayı hedefliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, köy okullarında kurduğumuz teknoloji sınıflarıyla, dijitalleşmeye gereksinimi olan fakat erişim imkânı olmayan öğrencilerimiz için bir fırsat penceresi açmanın, teknolojiyi çocuklarımızın ayağına getirmenin memnunluğunu yaşıyoruz. Açtığımız ve açacağımız teknoloji sınıflarıyla, donanım ve eğitim manasında köy okullarındaki çocuklarımıza yarar sağlamaya devam edeceğiz.”
Habitat Derneği İdare Şurası Lideri Sezai Hazıriseşu biçimde konuştu:
“Ülkemizin kalkınması için süratle gelişen teknolojinin fazlaca kıymetli bir yeri olduğunu biliyoruz. Bu yüzden 6 yıl evvel ‘Yarını Kodlayanlar’ projesini başlattık. Bu proje ile çocukların teknolojiyi yalnızca tüketen değil beraberinde üreten bireyler olarak yetişmesi için eğitimler veriyoruz. Geçtiğimiz yıl ise köy okullarına dayanak vermek hedefiyle yola çıktık. Okullarda açtığımız teknoloji sınıfları ile çocukların dijital maharetlerini geliştirmeyi hedefliyoruz. Ayrıyeten okullardaki öğretmenlerimizin de kodlama, 3d tasarım üzere marifetlerini geliştirerek okul ortasında bir dijital öğrenme ekosistemi oluşturmayı amaçlıyoruz. Okulda yalnızca öğretmenler değil, çocuklar da kendi ortalarında birbirlerine öğrendiklerini anlatarak bu sürece katkı sunuyorlar. Bu teknoloji sınıflarının yaşayan bir yer olması bu yüzden kıymetli. Projemiz ile birlikte köy okullarında daha fazla çocuğa erişmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz.”
3 ana başlıkta 35 farklı bahiste eğitim
“Köy Okulları” projesi kapsamında açılan teknoloji sınıflarında öğrencilere 3 ana başlıkta 35 farklı konuda eğitim alma imkânı sunuluyor. Buna bakılırsa, ilkokul ve ortaokul öğrencilerine “İlk Kodumu Yazıyorum”, “Kendi Kuklamı Çiziyorum”, “Görsel Efektler”, “Kendi Oyunumu Tasarlıyorum”, “Balık Avı Oyunu” üzere başlıklar altında Scratch eğitimleri; ilkokul öğrencilerine “Anahtarlık Yapımı”, “Hediye Kutusu Yapımı”, “Desenli Kalemlik Tasarımı”, “Şampiyonluk Kupası”, “Lego Tasarımı” üzere başlıklarda Tinkercad eğitimleri; ortaokul öğrencilerine de “Micro:bit ve Sensörler”, “Dot Matrix kullanması”, “İki Buton ile LED Kontrolü”, “Geliştirme Kartı ile Çalışma” üzere başlıklarda Micro:bit eğitimleri veriliyor. Ayrıyeten, her sınıfta bir bilim kitaplığı köşesi de bulunuyor.
Her okulda 2 öğretmen istekli olarak dayanak veriyor
Teknoloji sınıfları için her köy okulunda 2 öğretmen olacak biçimde toplam 60 kişilik özel bir eğitmen takımı eğitim süreçlerine istekli olarak takviye veriyor. Yarını Kodlayanlar Projesi Eğitmen Eğitimi’ne dahil edilen bu öğretmenlere “Scratch ile Kodlama Öğrenme”, “Tinkercad ile Üç Boyutlu Dünyalar”, “Micro:bit ile Elektronik Dünyalar”, “Dijital Pedagoji”, “üç boyutlu Yazıcı ve üç boyutlu Kalemle Üretim” başlıklarında eğitimler veriliyor. Aylık buluşmalarla öğretmenlere aktüel bilgi transferi sürdürülüyor.
Ailelere dijitalleşme eğitimleri
“Köy Okulları” projesi kapsamında ailelere yönelik özel buluşmalar ve eğitimler de düzenleniyor. Bu buluşmalarda, “Dijitali İnançlı Kullanma”, “E-devlet, E-bankacılık Üzere Elektronik Uygulamalar” ve “Dijital Ebeveynlik” üzere konularda eğitimler verilerek ebeveynlerin 21. yüzyıl yetkinlikleri, dijital dünyada yararlanabilecekleri kaynaklar ve dikkat etmeleri gereken kıymetli mevzular hakkında bilgi sahibi olmaları sağlanıyor.
Her 1 TL’lik yatırıma 7,6 TL’lik toplumsal paha
“Köy Okulları” projesine özel olarak hazırlanan toplumsal tesir raporuna göre, projeden faydalanan öğrencilerin gözünden kendilerindeki en büyük iki değişim, motivasyon (65,88) ve 21. yy. yetkinlikleri (65,58) başlıklarında oldu. Projeye yatırılan her 1 TL’lik yatırım için 7,6 TL’lik toplumsal paha yaratıldı.
280 bini aşkın çocuğa ulaşıldı
“Yarını Kodlayanlar” projesiyle, Türkiye’nin dört bir yanında yaşları 7-14 içinde değişen çocuklara gönüllü eğitmenlerin idaresinde programlamaya giriş, algoritma mantığı, uygulama yapma, öykü oluşturma ve oyun yapma üzere konularda teorik ve uygulamalı eğitimler veriliyor. Bugüne kadar 81 vilayette 280 bini aşkın çocuğa ulaşan proje kapsamında son 1 yılda elde edilen toplam toplumsal paha 14 milyon TL olurken, projeye yapılan her 1 TL’lik yatırım 7,7 TL bedelinde toplumsal yarar yarattı. Öğrenci, öğretmen ve aileler dahil 92 bin şahsa daha teknoloji eğitimi verilmesi hedeflenen proje, geçen yıl düzenlenen Birleşmiş Milletler Dünya Bilgi Toplumu Zirvesi’nin akabinde bu yıl da Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Üst Seviye Siyasi Forumu’nda yer alarak bir sefer daha tüm dünyaya tanıtıldı. “Yarını Kodlayanlar” eğitimlerine online eğitim platformu Yarinikodlayanlar.com üzerinden de fiyatsız ulaşılabiliyor.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı