Y Neslinin Z Nesli Çalışanları Yönetmesinin 3 Yolu

abbas

Global Mod
Global Mod
İŞ HAYATINDA Y JENERASYONU İLE Z JENERASYONU ORTASINDAKİ ÇATIŞMA NASIL GİDERİLİR?

Boomer, X jenerasyonu, Y nesli ve Z jenerasyonu üzere birden çok nesilin bir ortada çalıştığı heyecan verici bir vakitte yaşıyoruz. Eski jenerasyonlar ve Y nesli içindeki farklar hakkında epey şey yapılmış olsa da Y nesli ve Z nesli içindeki çalışma anlayışlarındaki farklar gözden kaçıyor. Milletlerarası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, birbirinden farklı özelliklere sahip Y ve Z nesli içindeki çatışmayı ortaya koyarken Y neslinin Z jenerasyonu çalışanlarını nasıl yönetebileceğini 3 adımda açıklıyor.


İşletmeler çalışanları içinde genç kuşağın bulunmasına büyük ehemmiyet veriyor. Bilhassa genç çalışan istihdam eden işletmeler için en temel sebep ise bu çalışanların çok dinamik olması. Yöneticiler için ise genç çalışanlara sahip olmak kimi birtakım zorlayıcı olabiliyor. “Özellikle Y ve Z nesli içindeki farklılıklar iş hayatında yöneticileri değerli bir çatışmanın ortasında bırakıyor.” açıklamasında bulunan uluslararası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu’na göre, Boomer, X jenerasyonu, Y jenerasyonu ve Z nesli üzere birden çok nesilin bir ortada çalıştığı bir ortamda yöneticiler Z nesli çalışanlarını 3 farklı biçimde ele alarak çarçabuk yönetebiliyor.

Kuşak Farklılığı Nedir?

Boomer, X nesli, Y nesli ve Z nesli üzere birden çok nesilin bir ortada çalıştığı günümüz iş hayatında eski kuşaklar ve Y nesli içindeki farklar hakkında epey şey yapılmış olsa da Y jenerasyonu ve Z nesli içindeki farklar işletmelerdeki iş akışlarını zorlaştırıyor. Bu iki neslin ortalarındaki en büyük fark, her vakit kişisel ve muhalif kıymetlere sahip olmaları olarak öne çıkıyor. İşlerinde ve hayatlarında ortak gaye aramak üzere birtakım benzerlikleri paylaşıyorlar lakin, çalışma biçimlerine bakılırsa nasıl ilerledikleri konusunda birtakım değerli farklılıklar yer alıyor. “Y jenerasyonu daha sabırlı ve sonuç odaklıyken Z jenerasyonunda birebir sakinlik ve sonuç odaklılığı görmek hayli mümkün olmuyor.” tabirlerinde bulunan milletlerarası eğitim platformu Laba’nın Türkiye Ülke Müdürü Elif Tuzlakoğlu, Y ve Z nesillerinin içindeki farklılıkların kuruluşlar için birtakım potansiyel sıkıntıları birlikteinde getirdiğini lisana getiriyor. Bu meselelerin başında iş yapış sistemlerindeki farklılıklar, yönetici ve çalışan bağında zedelenebilecek irtibat ağı üzere temel prensipler yer alıyor. İşletme sahiplerine düşen en büyük vazife, Y jenerasyonu çalışanlarına Z jenerasyonu meslektaşlarıyla nasıl etkileşime girmeleri gerektiğini gerçek bir halde aktarmak oluyor. Y jenerasyonu çalışanların Z jenerasyonu çalışanları yönetmek için 3 kıymetli nokta bulunuyor.

1.Gruplara Karşı Bireyler: Y nesli ağır bir biçimde işbirlikçidir. Kural olarak, kümeler halinde çalışmaktan ve ortak sonuçların peşinden gitmekten hoşlanırlar. Bu onları kusursuz grup oyuncuları yapar. Öte yandan, Z jenerasyonu üyeleri fazlaca daha rekabetçi, kazanmayı ve şahsi başarıyı kovalamayı sever. Küme odaklı bir Y nesli yöneticiniz ve onlara rapor veren, ferdî çalışan bir Z jenerasyonu çalışanınız var ise çatışma ortamına sahip olabilirsiniz. Kurumlar için bu üstesinden gelinebilecek bir bahis. Çalışanlar içindeki farklılıkları kabul edip grupları çalışan özelliklerine bakılırsa oluşturduğunuzda idarede büyük bir kolaylık sağlanıyor.

2. Geri Bildirim Sıklığı: Son on yılda Y neslinin nasıl sık sık geri bildirime muhtaçlık duyduğu hakkında epeyce fazla araştırma gerçekleşmiştir. Y nesli için değerli ve değişik olan mevzular ya da yaptıkları iş hakkında çok sık geri bildirime gereksinim duydukları görülmektedir. Z nesli ellerinde bilgisayarlarla büyüdükleri için ise sık geribildirim kâfi değildir. Daima geribildirim isterler. Her görüşmeden daha sonra, nasıl yaptıklarını bilmek isterler. Düzgün – berbat ya da farklı bir kıymetlendirme varsa bunu görmek istiyorlar. Zira kendilerini uyarlama ve geliştirme fırsatını önemsiyorlar. Bu iki jenerasyon içindeki farklılıklara göre bir idare formu izlendiğinde hem randıman tıpkı vakitte çalışan motivasyonu çok artış gösteriyor.

3. Toplumsal İrtibat: Y kuşağıözelliklerine sahip bireyler toplumsal bir yaşantıya sahiptir. Yapıları gereği tahminen bir kahve içmek yahut bir pizza partisi ile bir ortaya gelmek ve sevdikleriyle keyifli vakit geçirmekten hoşlanırlar. Çoklukla yüz yüze bir biçimde irtibat kurmayı tercih ederler.Z jenerasyonu ise, arkadaşlarının yarısının hatta daha fazlasının sanal olması istikametinde bir tercihe sahiptir. Birden fazla arkadaşlarıyla şahsen tanışmamış bile olabilir. Dijital yerliler olarak isimlendirilen Z jenerasyonu, yüz yüze değil metin yahut anlık bildiri yoluyla irtibat kurmayı tercih ederler. Bu yüzden konuttan çalışma konseptine pek uygunlardır. Z nesline ilişkin çalışanlara sahip Y jenerasyonu yöneticiler için bu durum güç bir geçiş olabilir lakin gruplarıyla bağlantı kurarken farkında olmaları gereken kritik bir alandır.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı