YKS’de 1 Net Yapamayan Neredeyse 100 Bin Öğrenci Var

abbas

Global Mod
Global Mod
EĞİTİM MODELİ MESLEK SEÇİMİNİ DE ETKİLİYOR!


Öğrenciler meslek seçimlerini birçok vakit marifet ve ilgi alanlarını değil, ekonomik korkularını gözeterek yapıyor. Yaklaşık 100 bin öğrencinin 1 net bile yapamadığı 2022 YKS imtihan sonuçlarının tercih sürecinde de beğenilen mesleklerin bundan evvelki nesle bakılırsa değişmeye başladığı görülüyor. Çağın getirileriyle bir arada eğitimde başlayan dönüşümün göz gerisi edilemeyeceğini savunan Life School eğitim modeli, öğrencilerin öz farkındalığını yükseltecek ve hayat tercihlerinde dayanak niteliği sağlayacak bir eğitim anlayışının mümkün olduğunu aktarıyor.


Kendini tanıyan, ilgi alanlarını ve yeteneklerini bilen öğrenciler meslek seçimlerinde daha başarılı olabiliyor. Kişinin beklentileri, hünerleri ve ilgi alanlarının birbiriyle uyuşması başarılı bir meslek hayatının birinci adımı olarak kabul edilse de yarar seviyesi gözeterek beğenilen mesleklere yönelim olabiliyor. O denli ki bundan evvelki nesilde doktorluk ve avukatlık mesleklerinin tanınan olması kararı biroldukça hukuk fakültesi ve tıp fakültesi açıldığı gözlemleniyor. Ayrıyeten 2022 YKS sonuçları ve tercihlerinde de elde edilen farklı çıktılar dikkat çekiyor. İmtihana giren 3.008.287 adaydan 96.776’sı 1 net dahi yapamamış olmasıyla ön plana çıkıyorken sonuçlara göre fen liselerinden 55.476 adayın sadece 28.467’si 4 yıllık bir öğretim programına yerleşmeye hak kazanıyor. Bilhassa vakıf üniversitelerindeki hukuk ve tıp fakültelerinin kontenjanlarında da gözle görülür boşluklar oluştuğu görülüyor. İmtihan neticelerina ve talep goren “ideal” mesleklerin değişimine dikkat çeken Life School eğitim anlayışı, öz farkındalığı artıran ve çağa entegre bir eğitim ile meslek seçimi içindeki münasebetin altını çiziyor.

Bilinçsiz Seçimler Mutsuz Çalışanlar

İlk 12 yıllık eğitim periyodu, öğrencilerin kendini tanıması, farkındalığının artması ve kendini geliştirmesi için pek kıymetli konumlanıyor. Lisede yapılan alan tercihleri ise mesleklerin belirlenmesinde kritik bir rol üstleniyor. Değişen müfredat ve çağa entegre olmayan eğitim sistemi, öğrencileri meslek seçimlerinde daha kısıtlı bir alana itebiliyor. Öğrenciler daima değişen eğitim müfredatının ortasında öz farkındalığı olmadan yaptıkları ve kendilerine uymayan meslek seçimleri yüzünden mutsuz çalışanlara dönüşebiliyor. Genel ekonomik kurallar, mesleklerin ekonomik getirisinin senelera nazaran farklılaşması ve salgının sıhhat kesiminde yarattığı tesirle kontenjanların boş kaldığı gözlemleniyor. 2022 YKS daha sonrası yapılan tercihlere dikkat çeken Life School eğitim modeli, vakıf üniversitelerinde 500’ün üzerinde tıp fakültesi kontenjanı ve 578 hukuk fakültesi kontenjanının boş kalmasının kıymetli bir çıktı olduğunu vurguluyor.

Eğitimdeki Eksiklik Hayat Uzunluğu Bir Tesir Oluşturabiliyor

Eğitim sisteminin çağa uyumlu olmaması sistemde bütünsel bir eksikliğe niye olabiliyor. 2022 YKS neticelerindaki muvaffakiyet oranı da göz gerisi edilemeyen bir gerçeği yansıtıyor. Eğitim sisteminin öğrencilere yeni ve ömrün ortasından tahsil imkanı sunmaması ve çağın gözdesi mesleklere yönelik de bir kurgu oluşturmaması meslek hayatını etkileyen ögeler içinde yer alıyor. Ezberin değil daima öğrenmenin ön plana çıktığı Life School eğitim modeli de öğrenci gereksinimlerine yönelik geliştiriliyor. Odaklanma müddetleri kısalan ve sıkıntıya direkt giren içerikleri yeğleyen Z jenerasyonunun eğitim hayatına, “yapmak” “bilmek” ve “olmak” niteliklerinden oluşan dünya kapasitelerini katmayı hedefleyen Life School eğitim anlayışı, gerçek bir eğitim modeliyle daha yanlışsız bir meslek seçimi yapılabileceğini savunuyor.



Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı